۰
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۹

شکست اوباما برای منع حمل سلاح

ایالت تگزاس به رغم تلاش های کاخ سفید برای محدود کردن استفاده از سلاح گرم در آمریکا، قانونی را تصویب کرده که به موجب آن دانشجویان می توانند در کلاس های درس اسلحه حمله کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مجلس نمایندگان ایالتی تگزاس در امریکا، قوانین جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن دانشجویان دانشگاه ها می توانند در کلاس درس، اسلحه حمل کنند. این اقدام در حالی صورت گرفت که مالکیت سلاح، محور مباحث سیاسی امریکاست.

این اقدام مجلس نمایندگان تگزاس، گام مهمی برای انجمن ملی سلاح (ان.آر.ای) به شمار می رود تا جایی که این گروه دیروز ۵ می را به عنوان روز اسلحه جشن گرفت.

مجلس نمایندگان تگزاس که اکثریت آن را جمهوری خواهان تشکیل می دهند، ۱۲ قانون مربوط به حمل سلاح را تصویب کرد و این مصوبه باید برای تصویب به سنای ایالتی برود.

از زمان حادثه تیراندازی در دبستان سندی هوک که در سال گذشته رخ داد و منجر به مرگ ۲۰ دانش آموز آن شد، مباحث مربوط به قانون حمل سلاح و کنترل آن مورد توجه کاخ سفید قرار گرفت. دموکرات ها بر این نظرند که باید محدودیت های عمده بر مالکیت سلاح اعمال شود در حالی که گروه های طرفدار اسلحه، خواهان حفظ حق حمل سلاح برای شهروندان هستند.

تازه ترین چالش میان این دو گروه، طرح جدیدی است که به دانش آموزان بالای ۲۱ سال اجازه می دهد اسلحه های خود را در کلاس حمل کنند. صاحبان این طرح بر این عقیده اند که محیط های دانشگاهی مناطق به دور از جرم نیستند.
کد مطلب: 29329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *