۰
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳

سیگنال دلار به بازار طلا و سکه

قیمت دلار امروز ۱۹ مرداد ماه در نیمه کانال ۴۹ هزار تومان ماند و به تناسب آن قیمت طلا و سکه هم تغییر آنچنانی نداشت. قیمت طلا تا پایان تابستان چه می‌شود؟ 
سیگنال دلار به بازار طلا و سکه
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت نیوز،قیمت طلا امروز گرمی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشت. قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که آن هم کاهشی بود.

قیمت سکه بهار آزادی هم با کمی کاهش به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. اما قیمت سایر سکه‌ها تغییری نداشت و در محدوده قیمتی روز گذشته باقی ماند. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه هم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شد.

این قیمت‌ها نشان می‌دهد که ثبات قیمت دلار به بازار طلا و سکه هم رسیده و قیمت‌ها نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشته است. اما پیش بینی‌ها درباره قیمت طلا و سکه چه می‌گوید؟

مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار ایران، قیمت دلار است که در چند هفته گذشته ثابت بوده و تغییری نداشته است. پیش‌بینی‌ها می‌گوید قیمت دلار حداقل تا پایان تابستان هم بدون تغییر می‌ماند و قیمت‌ها تغییر محسوسی نخواهد داشت. با این مقدمه، باید گفت احتمالا قیمت طلا و سکه هم تا پایان تابستان در محدوده کنونی می‌ماند.

یعنی قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود و قیمت سکه امامی هم در کانال ۲۸ تا ۲۹ میلیون تومان در نوسان است و احتمالا تغییرات بازار بسیار کم و محدود باشد.

اما در نیمه دوم سال قیمت طلا و سکه مشخص نیست و بستگی به سیاست‌های پولی و مالی دولت دارد و اینکه دولت تا کجا می‌تواند با ارزپاشی و یا سیاستگذاری قیمت دلار را تغییر دهد. در آن زمان بر اساس روند قیمتی دلار،‌ می‌توان قیمت طلا و سکه را هم پیش بینی کرد.

کد مطلب: 200752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *