۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

قیمت آپارتمان در دو منطقه جنوبی و پرتقاضای تهران

بازار مسکن مناطق ۹ و ۱۰ واقع در نیمه جنوبی تهران در شرایط عادی بازار رفتاری مشابه مناطق چهار و پنج واقع در نیمه شمالی شهر دارند
قیمت آپارتمان در دو منطقه جنوبی و پرتقاضای تهران

 به گزارش مردم سالاری آنلاین،مناطق ۹ و ۱۰ پایتخت را می‌توان به عنوان دو منطقه پرتقاضا در میان مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران معرفی کرد که حتی در راکدترین بازار معاملات ملکی نیز، همواره مورد توجه متقاضیان مسکن به‌ویژه خانه اولی‌ها هستند. اما حتی در این مناطق نیز آمد و شد خریداران بسیار محدود شده و واسطه‌های ملکی از رکود فراگیر معاملاتی در محله‌های دو منطقه نسبتا پرتقاضای بازار مسکن خبر می‌دهند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، دو ماه از فصل طلایی نقل و انتقال ملکی سپری شده و اگر بنا بود دمای معاملات مسکن بالاتر از بهار برود، تاکنون باید نشانه‌هایی از آن دریافت می‌شد. اما سایه رکود تقریبا در همه مناطق بیست و دوگانه شهر تهران سنگینی می‌کند و نه تنها آمار معاملات قطعی بسیار محدود است، بلکه حتی آمار مراجعات موثر و منجر به بازدید به واسطه‌های ملکی نیز اندک است.

از طرفی بازار مسکن مناطق ۹ و ۱۰ واقع در نیمه جنوبی تهران در شرایط عادی بازار رفتاری مشابه مناطق چهار و پنج واقع در نیمه شمالی شهر دارند؛ به این معنا که همواره حداقلی از تقاضای خرید در این مناطق حضور پررنگ دارد و فاز جست وجوی فایل‌ها از سوی متقاضیان مسکن در دو منطقه پرتقاضای جنوب شهر هیچ وقت به طور کامل و فراگیر متوقف نمی‌شود.
اما تحقیق میدانی از واسطه‌های فعال در این مناطق حاکی است تماس‌ها با آگهی دهندگان فروش مسکن بسیار کم تعداد و اغلب صرفا برای به دست آوردن مظنه قیمتی در محله‌های مختلف بوده و اراده جدی برای خرید از سوی اغلب تماس گیرندگان وجود ندارد. در سوی مقابل تعداد فایل‌های عرضه شده برای فروش به بازار مسکن مناطق ۹ و ۱۰ نیز اندک است، اما هر چه که باشد، تنوع فایل در حدی است که می‌تواند به بخشی از نیاز متقاضیان خرید پاسخ دهد.

کد مطلب: 201445
برچسب ها: آپارتمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *