۰
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹

چقدر تلفن همراه وارد کشور شد؟

آخرین آمار ارائه شده از واردات گوشی تلفن همراه حکایت از آن دارد که طی ۵ ماهه امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تلفن همراه از طریق رویه تجاری و حدود ۱۴۹ هزار دستگاه در رویه مسافری وارد کشور شده است.
چقدر تلفن همراه وارد کشور شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا،آخرین آمار ارائه شده از واردات گوشی تلفن همراه حکایت از آن دارد که طی ۵ ماهه امسال بالغ بر ۴ میلیون و ۵۴۹ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که از این میزان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی از طریق رویه تجاری وارد کشور شده است.

همچنین حدود ۱۴۹ هزار دستگاه در رویه مسافری وارد کشور شده است.

چندی پیش گمرک جمهوری اسلامی ایران حقوق ورودی گوشی‌های هوشمند مسافری و پستی ۱۰۰ تا ۶۰۰ دلار و بالای ۶۰۰ دلار را هشت درصد اعلام کرد.

البته برای واردات همین گوشی‌های هوشمند در رویه‌های تجاری حقوق گمرکی چهار و ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.لازم به اشاره است که واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دستگاه بود که از این میزان واردات ۱۳ میلیون و ۷۶۴ هزار دستگاه به روش تجاری و ۵۵۰ هزار دستگاه نیز به روش مسافری وارد کشور شد. همچنین ارزش واردات انواع گوشی تلفن همراه به روش تجاری در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار و به روش مسافری ۳۴۶ میلیون و ۷۳ هزار دلار بود و واردات گوشی تلفن همراه در سال ۱۴۰۱ به روش تجاری و مسافری در مجموع به سه میلیارد و ۲۱۷ میلیون دلار رسید.

کد مطلب: 201462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *