۰
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵

جزئیات فرآیندِ قرنطینه در آزمون‌های علمی و استخدامی

رئیس شورای حفاظت از آزمون‌های سراسری با بیان اینکه حتی رئیس دستگاه مربوطه در آزمون‌ها نیز نمی‌تواند سوالات آزمون را ببیند، گفت: این سوالات به صورت کاملا پلمپ شده وارد محل قرنطینه می‌شود و نکته مهم این که افراد داخل قرنطینه سه روز قبل از اینکه فرایند دریافت سوال از اساتید طراح انجام شود، وارد قرنطینه می‌شوند.
جزئیات فرآیندِ قرنطینه در آزمون‌های علمی و استخدامی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «محمدحسین حاجیلو» رئیس شورای حفاظت از آزمون‌های سراسری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد فرایند قرنطینه‌ای که در آزمون‌های سازمان سنجش صورت می‌گیرد، بیان کرد: تمام آزمون‌های علمی و استخدامی که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کننده آن است، دارای برنامه دقیق قرنطینه از پیش تعیین شده هستند. 

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: بر اساس تعداد متقاضیان آزمون و ظرفیت چاپخانه‌ها، قرنطینه تعریف می‌شود و مطمئنا از نیروهای کاملا مسلط به کار استفاده می‌کنیم و فرایند قرنطینه با رعایت تمام نکات ایمنی و امنیتی صورت می‌گیرد. 

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: قرنطینه با لایه‌های حفاظتی متعدد به صورت کامل و دقیق با هدف برگزاری آزمونی امن و سالم انجام می‌شود و این امر تا امروز که کمک زیادی به ما کرده است. 

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: طراحی سوالات آزمون‌های ما در آزمون‌سازی انجام می‌شود. روند آزمون‌سازی با دعوت از اساتید خبره با تعیین صلاحیت‌هایی که مد نظر است، صورت می‌گیرد. این اساتید پس از احراز صلاحیت، شروع به طراحی سوال می‌کنند و این سوالات را در اختیار بانک سوال قرار می‌دهند و بانک سوالات ما دارای سوالات متعددی است که در اختیار افرادی که سوالات آزمون‌ها را طراحی می‌کنند قرار می‌گیرد و می‌توانند چینش‌ها و چیدمان‌های گوناگونی را برای سوالات طراحی کنند. 

حاجیلو عنوان کرد: این چنیش‌ها بر اساس روایی‌سازی انجام می‌شود و تاکید می‌کنم که هیچکس این سوالات را نمی‌بیند و نهایتا قبل از برگزاری آزمون از چندین دسته چینش‌های مختلف سوالات، یکی از آن‌ها را بدون اینکه توسط فردی رویت شود به دست افرادی که در قرنطینه هستند می‌رسانیم. 

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: حتی رئیس دستگاه مربوطه در آزمون‌ها نیز نمی‌تواند سوالات آزمون را ببیند. این سوالات به صورت کاملا پلمپ شده وارد محل قرنطینه می‌شود و نکته مهم این که افراد داخل قرنطینه سه روز قبل از اینکه فرایند دریافت سوال از اساتید طراح انجام شود، وارد قرنطینه می‌شوند. 

رئیس شورای حفاظت از آزمون‌های سراسری افزود: افراد داخل قرنطینه آماده‌اند تا سوالاتی که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند و به قرنطینه فرستاده‌ایم را برای ادامه فرایند قانونی طراحی سوالات آزمون انتخاب و بررسی کنند. 

حاجیلو در پایان در خصوص محل قرنطینه افراد مرتبط با آزمون‌ها نیز بیان کرد: این افراد در مجموعه سازمان سنجش قرنطینه می‌شوند.

کد مطلب: 201546
برچسب ها: قرنطینه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *