۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

جزییات توافق بانک مرکزی و خودرو سازها

پس از روزها تلاش پيگيرانه وزير صنعت، معدن و تجارت و برگزاري جلسات متعدد با وزير اقتصاد و رييس كل بانك مركزي سرانجام امروز اولين نتايج اين كوشش ها به بار نشست و "مهدي غضنفري" از موافقت بانك مركزي براي حل مشكل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي خبرداد.
جزییات توافق بانک مرکزی و خودرو سازها
به نقل از خبرآنلاین وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: درتوافق بانك مركزي و خودروسازها مقرر شد بخشي از سهام متعلق به شركت هاي خودروساز در قالب وثيقه و يا براي فروش در اختيار بانك مركزي و يا بانك هاي عامل قرار گيرد و مصوبه كارگروه حمايت از توليد در مورد وام سرمايه در گردش خودروسازها پرداخت گردد.
وي افزود: براساس اين مصوبه بخش بزرگي از اين تسهيلات براي تسويه مطالبات قطعه سازان به آنان تعلق مي گيرد.
غضنفري افزود: با افزايش نرخ ارز و مشكلات مربوط به نقل وانتقال آن، متاسفانه درصورت هرگونه بي توجهي مشكل سرمايه در گردش به يك مسئله حاد و فراگير تبديل مي شود. به همين دليل در توافق بانك مركزي و وزارت اقتصاد قرار شد از يك سو سقف اعتبارات شركت هاي توليدي افزايش يابد و از سوي ديگر منابع جديدي از سوي بانك هاي عامل و صندوق توسعه ملي به اين امر اختصاص يابد.
وي اظهار اميدواري كرد كه همه دستگاهها و نهادهاي مرتبط شرايط پيچيده كنوني را درك كرده و در سال توليد ملي بيش از گذشته به موضوع تجهيز منابع مالي و از جمله سرمايه در گردش واحدها توجه داشته باشند تا با كمبود توليد ملي و كاهش سطح اشتغال مواجه نشويم.
از نظر غضنفري ضروري است حفظ اشتغال فعلي و صيانت از توليد موجود نسبت به سرمايه گذاري براي طرح هاي جديد در اولويت تام قرار گيرد و صداي واحدهاي توليدي در مورد درخواست از نهادهاي پولي كشور توسط همگان و بويژه مخاطبان آنها شنيده شود.
 
کد مطلب: 2024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *