۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷

طرح استیضاح غضنفری با امضا ۵۰ نماینده

نایب رییس کمیسیون اقتصادی ضمن اشاره به این که تعداد امضاهای استیضاح غضنفری وزیر صنعت به ۵۰ رسید، گفت: برخی مدیران بخش صنعت، دارای سوابق قضایی هستند و هنوز پرونده آنها در حوزه‌های نظارتی تعیین تکلیف نشده است که این مورد را در جلسه هفته گذشته به رئیس‌جمهور اعلام کردیم.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته با رئیس جمهور، مسائل مرتبط با بخش صنعت و معدن از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد که یکی از این موارد انتصاب‌های غیر تخصصی در مجموعه صنعت و معدن بود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر صنعت نیز در این جلسه مطرح شد، افزود: یکی از موارد مطرح شده، این بود که چرا دولت افرادی را برای مدیریت در بخش‌های کلان اقتصادی انتخاب می‌کند که قبلاً سوابق تخصصی در این زمینه نداشته‌اند و اصولاً علی‌رغم وجود گزینه‌های بهتر، ماهیت و فلسفه تغییر مدیران در مدت کوتاه باقی مانده از دولت چه چیزی است؟
پور ابراهیمی در ادامه این مطلب تاکید کرد: در جلسه با رئیس جمهور این سوال را مطرح کردیم که مدیران غیرمتخصص چطور و با چه دلیلی برای مجموعه‌های بزرگ اقتصادی انتخاب می‌شوند در حالی که تسلطی بر کار ندارند؟
برخی مدیران دولتی پرونده قضایی دارند
پورابراهیمی با اشاره به این که برخی از مدیران دولتی در دستگاه ها پرونده دارند،افزود: برخی مدیران بخش صنعت، دارای سوابق قضایی هستند و هنوز پرونده آنها در حوزه‌های نظارتی تعیین تکلیف نشده است که این مورد را به رئیس‌جمهور اعلام کردیم.
وی ادامه داد: در این جلسه رئیس ‌جمهور از ما خواست تا موارد مربوط به مدیرانی که در دستگاه‌های قضایی برای آنها پرونده تشکیل شده را بررسی کنیم تا اگر ذره‌ای مشکل در این مورد وجود دارد در انتصاب آنها تجدیدنظر شود.
پورابراهیمی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت سوابق مدیران بخش صنعت در دستور کار تعدادی از نمایندگان مجلس قرار دارد، گفت: امروز نیز در جلسه‌ای با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد این کمیسیون گزارشی از وضعیت انتصاب مدیران در دولتهای نهم و دهم را تهیه کند تا پس از جمع‌بندی به رئیس‌جمهور ارائه شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: کمیسیونی از نمایندگان کمیسیونهای مختلف مجلس برای پیگیری مسائل وزارت صنعت تشکیل شده که بررسی وضعیت مدیران بخش صنعت نیز توسط این کمیسیون انجام خواهد شد تا با در نظر گرفتن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ ، جمع‌بندی نهایی را به رئیس‌جمهور ارائه کنیم.
پورابراهیمی با بیان اینکه امروز نیز ۱۵ نفر از نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت اعلام آمادگی کردند، افزود: تعداد نمایندگانی که خواستار استیضاح وزیر صنعت هستند به ۵۰ نفر رسیده که یکی از دلایل این مسئله، انتصاب‌های غیر تخصصی در بخش صنعت و معدن است.
وی افزود: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد انتصاب مدیران دولت نهم و دهم تا پایان هفته جاری تهیه شود و این گزارش هفته آینده در مجلس به جمع‌بندی برسد تا به رئیس‌جمهور ارائه شود و مجلس در حال بررسی این مسئله است که آیا در انتخاب مدیران در دولت نهم و دهم ضابطه‌مندی مشخصی وجود دارد یا خیر.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در جلسه با رئیس‌جمهور که حدود دو ساعت طول کشید، مسائل دیگری نیز مانند مشکل تأمین مالی بخش صنعت مطرح شد.
 

کد مطلب: 7267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *