۰
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲

تلاش برای انهدام ناوگان پنجم آمریکا

یک شهروند آمریکایی در عربستان سعودی به اتهام برنامه‌ریزی برای انفجار در ناوگان پنجم آمریکا در بحرین دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «نهرین‌نت»، نیروهای امنیتی در عربستان سعودی یک شهروند آمریکایی را به اتهام برنامه‌ریزی برای انفجار در مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین، دستگیر کردند اما سعودی‌های نام این پایگاه را اعلام نکردند و تنها اشاره کردند که وی قصد داشته یک پایگاه نظامی را در بحرین هدف قرار دهد.
این فرد مقیم آمریکا، مرد شماره ۴ از یک گروهک تروریستی ۲۴ نفره است که آمریکایی‌ها را در داخل و خارج عربستان هدف قرار می‌دهند و اعضای جدید این گروهک را آموزش نظامی می‌دهند.
روزنامه سعودی «عکاظ» به نقل از منابع امنیتی نوشت: این فرد دستگیر شده به بحرین سفر کرده بود و از یک پایگاه نظامی تصویربرداری کرده بود و سرکرده این گروهک نیز یک فیلم ویدئویی از این محل در دست دارد. مقامات سعودی نام این پایگاه نظامی را فاش نکرده‌اند اما منابع آگاه در خلیج فارس به نهرین‌نت اعلام کردند که طرف‌های مرتبط با سرویس‌های امنیتی عربستان اعلام می‌کنند که نام این پایگاه «جیفر» بوده که محل استقرار ناوگان پنجم آمریکا است.
طرف‌های مسئول تمام اعضای این گروهک را تحت بازجویی قرار داده‌ و آنها را به دادگاه جزائی ویژه ارجاع داده‌اند. برخی از این متهمان محاکمه شده‌اند و این شهروند آمریکایی نیز ۹ اتهام در پرونده خود دارد که مهمترین آنها عبارت است از: پیوستن به شبکه تروریستی القاعده و مشارکت در یک گروهک تروریستی زیر نظر این شبکه به سرکردگی متهم ردیف اول، انجام حملات تروریستی برخی شخصیت‌ها در داخل و خارج کشور، آموزش مسلحانه اعضای این گروهک تروریستی، تحریک اعضای این گروهک برای هدف قرار دادن خارجی‌ها در یک پایگاه نظامی در بحرین، سفر به بحرین و تصویربرداری از این پایگاه نظامی و اجاره یک آپارتمان مقابل این پایگاه نظامی به همین منظور، فرستادن یک فیلم ویدیوئی از همین پایگاه برای سرکرده گروهک، برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی.
وی همچنین متهم است که قصد داشته یک پروژه تفریحی برای تکیه به درآمد آن برای گروهک تروریستی راه‌اندازی کند تا این مکان نیز لانه‌ای برای آموزش اعضای این گروهک باشد. وی همچنین یک متهم ردیف سوم را برای پیوستن به این گروهک و انجام حملات تروریستی در داخل عربستان و سپس انجام عملیات در عراق ترغیب کرده است. وی همچنین برای آموزش نیروهایی که قصد داشتند برای شرکت در درگیری‌های عراق به این کشور سفر کنند، اعلام آمادگی کرده بود.
این فرد متهم است که برای ایجاد ناامنی در عربستان نیز به خرید اسلحه و انتشار کتاب‌های ممنوعه و فایل‌های صوتی مختلف برای ایجاد فتنه در این کشور اقدام کرده است.
اعضای گروهک‌های تروریستی در عربستان دارای تابعیت‌های مختلف غیر سعودی از جمله، مصری، یمنی، افغانی، قطری، پاکستانی، سوری، نیجری، آمریکایی و ...هستند.
کد مطلب: 20247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *