۰
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

توضیحات حاجی‌دلیگانی در خصوص تمدید برنامه ششم توسعه تا پایان سال

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که روند بررسی برنامه توسعه هفتم در صحن مجلس حدود ۶ ماه طول می‌کشد برای این تا پایان بررسی خلاء قانونی نداشته باشیم برنامه ششم توسعه تا پایان سال تمدید شد.
توضیحات حاجی‌دلیگانی در خصوص تمدید برنامه ششم توسعه تا پایان سال

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمدید برنامه توسعه ششم تا پایان سال علیرغم این‌که جلسات فشرده در مجلس برای برنامه هفتم توسعه برگزار شد، گفت: بررسی و تصویب برنامه هفتم حداقل در صحن یک تا ۲ ماه طول می‌کشد و بعد هم رفت و برگشتی با شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰۰ حکم در گزارش آمده است که همه این‌ها یک به یک باید بررسی شود. همچنین فکر می‌کنم حدود ۱۰ هزار پیشنهاد روی این گزارش بیاید، رسیدگی به این حکم‌ها و پیشنهادات هم حدود یک تا ۲ ماه دیگر در صحن به طول می‌انجامد. حکم‌ها و پیشنهادات بعد از بررسی در صحن، به شورای نگهبان و همچنین هیئت عالی نظارت مجمع فرستاده می‌شود؛ بعد از گرفتن اشکالات و آمدن بررسی در کمیسیون تلفیق، نوبت به آوردن مجدد در صحن و دوباره رای گرفتن و فرستادن به شورای نگهبان می‌رسد. من فکر می‌کنم زمانی که می‌برد تا بهمن ماه است که بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین لازمه اینکه ما فرصت داشته باشیم تا این قانون را نهایی کنیم، حداقل ۶ ماه است و در این ۶ ماه برابر بند (ز) تبصره ۲۰ قانون بودجه که تا شهریور ماه تمدید کردیم نباید در این مدت تا تصویب قانون برنامه هفتم ما خلأ قانونی داشته باشیم از همین رو برنامه ششم توسعه تمدید شد.

وی درباره این‌که همیشه به برنامه‌های توسعه ایراد گرفته می‌شد اما آن چیزی که تصویب می‌شود، تقریباً حدود ۲۰ الی ۳۰ درصدش اجرایی می‌شود، مجلس یازدهم برای اینکه برنامه هفتم بهتر و بیشتر اجرایی شود چه اقدامی باید انجام دهد، عنوان کرد: باید صبر کرد تا برنامه نهایی شود، اما با چیزی که در حال حاضر وجود دارد، خود من با کلیات مخالفم زیرا آن طور که انتظار می‌رفت به نظر من گزارش قابل قبولی نیست.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: من مخالف گزارش کمیسیون تلفیق هستم و بنا دارم در مخالفت صحبت کنم اما نهایتاً یکی از اشکالاتی که همیشه مطرح بوده این مسئله (عدم اجرای بخش زیادی از اهداف برنامه) است.

کد مطلب: 202683
برچسب ها: حاجی‌دلیگانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *