۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰

پیش‌بینی بورس فردا ۱ مهر ۱۴۰۲ 

بازار اوراق بهادار تهران نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت به پایان برد هیجان خرید در ماه‌های ابتدایی سال و امید برای سال پر بار در بازار بورس خیلی از افراد را دوباره به این بازار کشاند چرا که ابتدای سال همه این انتظار را داشتند که بازار سرمایه از سایر بازارها جا مانده و می‌تواند این فاصله را در سال جاری کم کند.
پیش‌بینی بورس فردا ۱ مهر ۱۴۰۲ 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز،بازار اوراق بهادار تهران نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ را با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت به پایان برد هیجان خرید در ماه‌های ابتدایی سال و امید برای سال پر بار در بازار بورس خیلی از افراد را دوباره به این بازار کشاند چرا که ابتدای سال همه این انتظار را داشتند که بازار سرمایه از سایر بازارها جا مانده است و می‌تواند این فاصله را در سال جاری کم کند. اما با تصمیمات دولتی‌ها بازار از اردیبهشت ماه رخ دیگری به خود دید تا جایی که در ماه‌های انتهای نیمه اول شاهد مرگ خاموش در معاملات بازار بورس اوراق بهادار تهران بودیم.

بازار در انتهای هفته گذشته رخ خوبی را به خود نگرفت و بازار با منفی هر چند کم به کار خود پایان داد افت ۷ هزار و ۲۷۷ واحدی شاخص این نماگر بازار سرمایه در محدوده‌های ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار واحد قرار داده است. ارزش معاملات نیز به زحمت در محدوده‌های ۵ هزار میلیارد تومان قرار گرفت تا بازار برای چند روز تعطیلات میان مدتی خود را آماده کند. شنبه نیز بازار در یک بین تعطیلی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که خیلی حال خوبی برای روز شنبه در انتظار باشد چرا همچنان ابهامات بازار پا برجا است و بازار با ابهام بودجه نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

از سوی دیگر بازار اخبار سیاسی را هم در حال رصد است از جمله اخبار مورد توجه تبادل زندانیان بود. رویترز در گزارشی نوشت قطر می‌خواهد از توافق میان آمریکا و ایران برای آزادی زندانیان که در طول ماه‌ها دیپلماسی صورت گرفت، برای یافتن زمینه‌های مشترک در مورد موضوع حل ناپذیرتر بین یعنی برنامه هسته‌ای ایران، استفاده کند.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است که در جریان دیدار با آقای بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در نیویورک به بررسی موضوعات متنوعی پرداختیم. ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی، همچنان روی میز است. امیر عبداللهیان این را هم اضافه کرده است که لازم است تصریح کنم در مسیر درست دیپلماسی عزتمند جهت تحقق منافع ملی قرار داریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهاراتی داشته است مبنی بر اینکه تولید نفت به ۳/ ۳ میلیون بشکه در روز رسیده است و بازپس‌گیری جایگاه ایران در اوپک نیز با آمارهای رشد اقتصادی همخوانی دارد. گشایش‌های سیاسی اخیر و افزایش تولید و صادرات نفت خود را در آمارهای اقتصادی بهار منعکس کرده است.

در خصوص وضعیت افزایش قیمت شکر در بازار دبیر انجمن صنایع قند و شکر این طور عنوان کرده است که کارخانه‌های قند از دهم شهریور، چغندر قند را تحویل گرفته و کار خود را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر ۱۲ کارخانه مشغول کار هستند و تا هفته آینده ۲۰ کارخانه دیگر نیز آغاز به کار خواهند کرد.

در بازار جهانی هم آخرین خبرها در مورد نرخ بهره در امریکا این است که فدرال رزرو در جدیدترین جلسه برگزار شده خود، نرخ بهره را ثابت نگه داشت، در حالی این بانک همچنان بر این باور است که افزایش بیشتری قبل از پایان سال را در دستور کار خود داشته باشد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران:
اهالی بازار انتظار داشتند که در شهریور ماه بازار رخ مثبتی را به خود ببیند و این امر تا پایان نیمه اول شهریورماه اتفاق افتاد؛ اما در دو هفته پایانی تمام امید مثبت شدن بازار شهریور ماه از بین رفت. از منظر تکنیکالی شاخص تیر ماه سال جاری در محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار گرفته بود که خیلی‌ها این انتظار را داشتند که این سطح به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند. اما با شکسته شدن این محدوده حمایتی حالا این محدوده به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است و شاخص کل هم در این یک هفته اخیر به آن واکنش منفی نشان داد و نتوانست از پس این حمایتی که به مقاومت تبدیل شده است برآید و شاخص کل عقب نشینی کرد.

ارزش معاملات نشان می‌داد که شاخص نتواند این مقاومت‌های پیش روی را از سر راه بردارد و تا زمانی که ارزش معاملات به مدار مثبت خود بر نگردد عبور از هر مقاومتی برای شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران سخت خواهد بود.

کد مطلب: 203282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *