۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

مرمت روکش آسفالت تمام بزرگراه‌های اصلی تهران تا پایان ۱۴۰۲

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که روکش آسفالت تمام بزرگراه‌های اصلی تهران تا پایان سال ۱۴۰۲ مرمت می‌شود، گفت: وقتی استانداردهای محیط‌زیستی در حد مطلوبی در کارخانه آسفالت سرخه‌حصار رعایت شده است، سازمان محیط‌زیست نباید برای صدور مجوز این کارخانه بیش از حد سختگیری کند.
مرمت روکش آسفالت تمام بزرگراه‌های اصلی تهران تا پایان ۱۴۰۲

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد آقامیری»، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آمارهای ارائه‌شده درباره افزایش محسوس میزان تولید و توزیع آسفالت در سطح معابر پایتخت در دوره کنونی مدیریت شهری، همچنان بسیاری از معابر بزرگراهی تهران با مشکل خرابی روکش آسفالت مواجه هستند، توضیح داد: براساس آمارهای شهرداری تهران، در طول سال ۱۴۰۱ مجموعا ۷۵۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر انجام شد. در سال ۱۴۰۲ نیز با توجه به فرصت مناسبی که از نظر شرایط آب‌وهوایی در شش ماهه ابتدایی سال وجود دارد، تا کنون ۹۰۰ هزار تن آسفالت در سطح معابر توزیع شده که از کل آمار سال گذشته بیشتر بوده است. 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: مهمترین مشکلی که در زمینه روکش آسفالت معابر شهر تهران وجود دارد، عقب‌ماندگی‌های شدیدی است که از دوره گذشته مدیریت شهری به دلیل کم‌کاری در زمینه ترمیم آسفالت معابر اصلی و فرعی پایتخت وجود دارد. بیشترین آسیب در این حوزه نیز به معابر بزرگراهی وارد شده که تردد بیشتری در آنها در جریان است. البته خوشبختانه در دوره فعلی مدیریت شهری، سرعت مرمت روکش آسفالت معابر تهران رشد تصاعدی گرفته است و در سال ۱۴۰۱، میزان آسفالت‌ریزی ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ نیز شهردار تهران وعده داده است که میزان تولید و توزیع آسفالت، حداقل دو برابر پارسال شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: براساس برنامه اعلام‌شده توسط شهرداری تهران، تا پایان سال ۱۴۰۲ روکش آسفالت تمام بزرگراه‌های اصلی پایتخت مرمت خواهد شد. در همین شش ماهه نخست سال جاری نیز بخش زیادی از بزرگراه‌های اصلی تهران از جمله بزرگراه آزادگان آسفالت‌ریزی شده و قرار است تجدید روکش این آسفالت در چهار فاز تا پایان سال به اتمام برسد. در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران مصوب شورای اسلامی شهر، پیش‌بینی شده است که تا پایان سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در پایتخت انجام شود، اما شهردار محترم وعده داده که این میزان تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. 

برای جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه آسفالت، باید کارخانجات بیشتری فعال شوند 

آقامیری با بیان این که بعد از معابر بزرگراهی که تردد بیشتری در آنها در جریان است، اولویت شهرداری برای آسفالت‌ریزی، کوچه‌هایی است که سال‌هاست نسبت به مرمت روکش آسفالت آنها غفلت شده است، عنوان کرد: شهرداری تهران برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه تجدید روکش آسفالت معابر پایتخت، باید کارخانجات بیشتری را در زمینه تولید آسفالت در اطراف تهران فعال کند. در حال حاضر سه کارخانه آسفالت در حاشیه پایتخت فعال است و این در حالی است که در پایان دوره قبلی، فقط یک کارخانه آسفالت فعال بود و دو کارخانه دیگر عملا غیرفعال شده بود، اما مدیریت شهری فعلی، هر سه کارخانه را اورهال کرد و میزان تولید آسفالت در تهران را به شکل محسوسی افزایش داد. 

نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری بنا دارد که دو کارخانه آسفالت دیگر شامل یک کارخانه در شرق و یک کارخانه در غرب تهران را فعال کند. در این میان کارخانه آسفالت شماره ۴ که در محدوده سرخه‌حصار قرار گرفته، در حال حاضر بارگذاری شده است و کارخانه شماره ۵ نیز مراحل استقرار خود را پشت سر می‌گذارد، اما متاسفانه در زمینه صدور مجوزهای محیط‌زیستی برای کارخانه آسفالت سرخه‌حصار که از قضا با همکاری شرکت‌های اروپایی و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حال ساخت است، مانع‌تراشی‌هایی صورت گرفته است. 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: میزان رعایت استانداردهای محیط‌زیستی و کیفیت فیلترهای مورد استفاده در کارخانه آسفالت سرخه‌حصار از سه کارخانه‌ای که در حال حاضر فعال هستند، بهتر است و سطح آلایندگی این کارخانه به‌مراتب پایین‌تر است؛ به نحوی که حتی برآورد می‌شود میزان آلایندگی کارخانه شماره ۴، یک دهم میزان آلایندگی کارخانه آسفالت شماره یک باشد. این کارخانه از نظر انتشار آلودگی هیچ مشکلی ندارد، اما با این وجود، سازمان حفاظت محیط‌زیست چالش‌هایی را برای صدور مجوز بهره‌برداری از آن ایجاد کرده است که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. 

وی در پایان تصریح کرد: وقتی استانداردهای محیط‌زیستی در حد مطلوبی در کارخانه آسفالت سرخه‌حصار رعایت شده است، سازمان محیط‌زیست نباید برای صدور مجوز این کارخانه بیش از حد سختگیری کند و امیدواریم این مساله زودتر حل و فصل شود. 

کد مطلب: 203486
برچسب ها: آسفالت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *