۰
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۸

با وام ازدواج چه وسایلی از منزل را می‌توان خریداری کرد؟

همان‌‌طور که می‌‌دانید، امروزه گرانی و تورم گریبان‌‌گیر کل جامعه شده‌‌است. در چنین شرایطی، جوانان دیگر میل و اشتیاقی برای شروع زندگی مشترک ندارند؛ چراکه قادر به تهیه مسکن و تامین برخی از کالاهای اساسی برای شروع زندگی نیستند.
با وام ازدواج چه وسایلی از منزل را می‌توان خریداری کرد؟

همان‌‌طور که می‌‌دانید، امروزه گرانی و تورم گریبان‌‌گیر کل جامعه شده‌‌است. در چنین شرایطی، جوانان دیگر میل و اشتیاقی برای شروع زندگی مشترک ندارند؛ چراکه قادر به تهیه مسکن و تامین برخی از کالاهای اساسی برای شروع زندگی نیستند. بالارفتن نرخ ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی سبب شده‌‌است تا ازدواج نیز همانند خرید خانه یا خودرو، تنها یک رویا باشد. اما آن دسته از زوج‌‌های جوانی که تنها دارایی‌‌شان برای آغاز زندگی مشترک به تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج ختم می‌‌شود، چه اقلام و وسایلی را می‌‌توانند با این مبلغ تهیه کنند؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با برخی از اقلام و لوازمی که با دریافت وام ازدواج می‌‌توان آن ها را خرید، آشنا کنیم.

چنانچه قصد دریافت وام ازدواج را دارید، اما در روند ثبت نام و پیگیری آن با مشکل مواجه شده‌‌اید، می‌‌توانید با کارشناسان کندو تماس بگیرید و راهنمایی‌‌های لازم را دریافت کنید.

شرایط دریافت وام ازدواج چیست؟

پیش از آن که شروع به صحبت در رابطه با اقلامی که با دریافت وام ازدواج می‌‌توان اقدام به تهیه آن‌‌ها نمود، کنیم، بهتر است یک بار دیگر شرایط دریافت این وام را برای شما عزیزان مرور کنیم. از جمله شرایط دریافت تسهیلات وام ازدواج می‌‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• داشتن تابعیت ایرانی برای زوجین متقاضی
• هر فرد تنها یک بار می‌‌تواند از تسهیلات وام ازدواج بهره مند شود. چنانچه در گذشته این تسهیلات را دریافت کرده باشید، واجد شرایط دریافت وام ازدواج برای بار دوم نخواهید بود. ( اگر قبلا ازدواج کرده‌‌اید اما از وام ازدواج استفاده نکرده‌‌اید، می‌‌توانید از این تسهیلات استفاده کنید).
• اصل و کپی از سند سند ازدواج زوجین متقاضی
• اصل و کپی از تمامی صفحات شناسنامه زوجین متقاضی
• کارت ملی دائم یا موقیت متقاضی
• اصل و کپی مدارک شناسایی از ضامن یا ضام‌‌های متقاضیان
• نشانی محل سکونت به همراه کد پستی ده رقمی که بایستی در سامانه تسهیلات وام قرض الحسنه آن را وارد کنید.
• کد رهگیری ده رقمی که در زمان ثبت نام برایتان ارسال می‌‌گردد و در ادامه روند دریافت وام ازدواج به دردتان می‌‌خورد.
• ضامن بایستی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به شعبه بانک مورد نظر ارائه کند.

آیا مبلغ وام ازدواج برای شروع زندگی مشترک کافی است؟

همان‌‌طور که می‌‌دانید، برای شروع یک زندگی ساده و معمولی، هر زوجی نیاز به یک خانه دارد. بدین ترتیب، برای اجاره یک خانه نقلی و کوچک در منطقه متوسط رو به پایین، حداقل بایستی 150 میلیون تومان کنار گذاشت. با یک سرچ ساده در وب‌سایت‌‌های فروش لوازم خانگی در می‌‌یابید که قیمت لوازم خانگی در سال‌‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته‌‌است. به‌‌عنوان مثال برای خرید یک یخچال فریزر معمولی ساخت ایران، بایستی در حدود 20 تا 50 میلیون تومان هزینه کرد. این در صورتی است که هزینه و مخارج برگزاری یک جشن ساده با تخمین قیمت‌‌ها از وام ازدواج نیز فراتر می‌‌رود.

در ادامه مطلب لیستی از لوازم خانگی مورد نیاز برای شروع یک زندگی ساده را ارائه کردیم که با یک حساب سر انگشتی، چنانچه بخواهید جهت آغاز زندگی به کم‌‌ترین و در عین حال ارزان‌‌ترین اقلام اکتفا کنید، بایستی حداقل 200 میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته باشید.

1. یخچال فریزر: شروع قیمت از حداقل 20 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان
2. اجاق گاز: شروع قیمت از حداقل 10 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومان
3. جاروبرقی: شروع قیمت از حداقل 5 میلیون تومان تا حداکثر 20 میلیون تومان
4. یک تخته فرش: قیمت فرش با توجه به نوع آن متغیر است اما به طور متوسط از 5 میلیون تومان به بالاست.
5. ماشین لباسشویی: شروع قیمت از حداقل 10 میلیون و حداکثر 50 میلیون به بالا
6. سرویس خواب: شروع قیمت از حداقل 15 میلیون تومان و حداکثر 500 میلیون تومان
7. مبلمان: شروع قیمت از حداقل 20 میلیون تومان و حداکثر 80 میلیون تومان
8. تلویزیون: شروع قیمت از حداقل 6 میلیون تومان تا حداکثر 100 میلیون تومان

شایان ذکر است که قیمت اقلام مذکور تنها به صورت تقریبی آورده شده‌‌است. لذا جهت استعلام از قیمت دقیق این لوازم، بایستی با مراجعه به فروشگاه‌‌های لوازم خانگی یا وب‌سایت‌‌های معتبر، از آخرین قیمت لوازم خانگی مورد نظر خود اطلاع دقیق حاصل کنید.

کد مطلب: 203582
برچسب ها: وام ازدواج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *