۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

خبر مهم وزیر کشور درباره زمان ثبت نام نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: ثبت نام نهایی برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ به شکل غیرحضوری خواهد بود و از ۲۷ مهر شروع شده و تا ۳ آبان ادامه دارد.
خبر مهم وزیر کشور درباره زمان ثبت نام نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس
به گزارش مردم سالاری آنلاین،احمد وحیدی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه با استانداران، فرمانداران و شهرداران کلانشهرهای ۱۱ استان کشور در جمع خبرنگاران گفت: بحث انتخابات به عنوان مهم‌ترین وقایع سال جاری خواهد بود و مسئولیت‌های گوناگونی برابر مولفه‌های چهارگانه سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت در دستور کار است.

وزیر کشور اضافه کرد: کارهای انتخابات در حوزه‌های اجرایی و اداری به تا الان به خوبی و طبق قانون جلو رفته و هیات‌های اجرایی به طور کامل در همه سطوح تشکیل شده است. نظرات دستگاه‌های ۶گانه برای تایید مدارک داوطلبان و همچنین اعتراضات متقاضیان دریافت و رسیدگی شد و وارد مرحله جدیدی از انتخابات برای ثبت نام نهایی داوطلبان شدیم.وی افزود: مرتباً جلسات مختلفی برای تبیین و توجیه برگزار می‌شود که در این جلسه هم همین موضوعات مورد بررسی قرار گرفت. جلسه امروز با محوریت افزایش مشارکت و زمینه‌سازی‌های لازم برای افزایش مشارکت بود. این جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که همواره ملاک آن شرکت و حضور هرچه بیشتر مردم بوده که البته در کنار آن سلامت، امنیت و رقابت سالم بین نامزدها شکل خواهد گرفت.

وحیدی تأکید کرد: زمینه برای شرکت همه طیف‌های مختلف فکری، احزاب و گروه‌ها وجود دارد و هم تامین امنیت لازم برای برگزاری انتخاباتی امن از سوی دستگاه‌های امنیتی فراهم است. همه اینها باید منجر به افزایش مولفه مشارکت شود که در دستور کار است؛ البته این مسئولیت همگانی برای افراد، گروه‌های سیاسی و معتقدین است که در تبیین ضرورت مشارکت هرچه بیشتر مردم عزیز در صحنه ایفای نقش کنند. ما هم به عنوان دستگاه اجرایی و اداری باید وظیفه خود را انجام دهیم.

وزیر کشور یادآور شد: ثبت نام نهایی هم به شکل غیرحضوری خواهد بود و از ۲۷ مهر شروع شده و تا ۳ آبان ادامه دارد. همه کسانی که در پیش ثبت نام تایید شدند را تشویق می‌کنیم تا در ثبت نام نهایی حضور پیدا کنند.

وی افزود: در مرحله اول (پیش‌ثبت‌نام) با ۶ دستگاه مکاتبه کردیم. بیشتر آنها احراز خوداظهاری بود که خود متقاضیان اعلام کرده بودند. البته پرونده و سوءسابقه متقاضیان هم از طریق دستگاه قضایی احراز شد. به شکایت‌های کسانی که به این اعلام اعتراض داشتند رسیدگی کردیم که نتیجه آن از طریق کد پیگیری که در اختیار داوطلبان قرار گرفته، قابل دسترسی خواهد بود.

کد مطلب: 204704
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *