۰
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۴

۱۰ شبکه جدید در سیما

آیین افتتاح دومین جشنواره‌ی تلویزیونی جام‌جم با حضور جمعی از مدیران شبکه و هنرمندان تلویزیون و هم‌چنین داوران این جشنواره برگزار و در جریان آن خبر راه‌اندازی ۱۰ شبکه تلویزیونی جدید اعلام شد
ایسنا:علی دارابی (معاون سیما)، مهدی فرجی (مدیر شبکه اول و دبیر جشنواره)، دکتر رضا پورحسین (مدیر شبکه مستند)، محمد طلوعی (مدیر شبکه جام جم)، محمدرضا شفیعی، فریدون جیرانی، سید ضیاء الدین دری، مجید انتظامی، محمد میرکیانی، حسین غفاری، مسعود رایگان، مجید مظفری، شهره لرستانی، مرضیه برومند، علیرضا افخمی، امیرحسین رستمی، سروش صحت، مسعود ده‌نمکی، سعید مقیسه، حسن اسلامی‌مهر، مریم جلالی (مدیر گروه اجتماعی شبکه دو) و ... از جمله هنرمندان و مدیران حاضران در مراسم افتتاحیه‌ی دومین جشنواره تلویزیونی جام جم بودند.
جشنواره جام جم صرفا نمادین نیست
علی دارابی، معاون سیما در ابتدای این مراسم با اشاره به این‌ که برگزاری جشنواره جام جم صرفا نمادین یا سمبلیک نیست، گفت: غرض این است که همه با صدای بلند بگوییم باید برای ایجاد امید، شادی و نشاط، وحدت ملی و پیشرفت، آبادانی، استقلال و امنیت و ایستادگی در برابر دشمنان با یکدیگر باشیم و این‌گونه است که ما هر یک سهم خودمان را در این جشنواره پیدا می‌کنیم.
او ادامه داد: توفیق برگزاری جشنواره به دست نمی‌آید مگر این‌ که شما برنامه‌سازان و تولیدکنندگان و هنرمندان در این جشنواره حضور داشته باشید.
معاون سیما درباره‌ی ذات برگزاری این جشنواره و اینکه چرا نیاز است چنین جشنواره‌ای برگزار شود؟ توضیح داد: جشنواره این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا رقابت سالم و سازنده‌ای را میان شبکه‌های مختلف ایجاد کنیم.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح رسمی شبکه سلامت و تماشا اشاره کرد که در هفته‌های پیش‌رو رسما افتتاح خواهند شد.
او هم‌چنین از افتتاح ۱۰ شبکه‌ی جدید نیز خبر داد و گفت: راه‌اندازی این ۱۰ شبکه جدید، مستلزم بررسی‌ها و انجام تشریفات اداری است؛ بنابراین در این رقابت جدی که شبکه‌های سیما با یکدیگر دارند، با گسترش کمی آنها، اصلی‌ترین ماموریت شبکه‌ها که تخصصی بودن آنهاست، مشخص می‌شود.
معاون سیما در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دومین جشنواره جام جم اهداف این جشنواره را این‌گونه خواند: رقابت سالم و سازنده، تقدیر از آثار برتر، الگوی برنامه‌سازی موفق و هم‌چنین شناسایی و کشف استعدادهای درخشان، از جمله اهداف این جشنواره است.
وی هم‌چنین به افزوده شده بخش‌های جدید به جشنواره جام جم از جمله حوزه‌ی مسابقات اشاره کرد و گفت: سال گذشته بخش‌های مستند و فیلم‌ در جشنواره وجود داشت، امسال علاوه بر آن مسابقات، برنامه‌های عروسکی و ترکیبی نیز حضور دارند.
دارابی هم‌چنین در این مراسم بین‌المللی شدن سومین جشنواره تلویزیونی جام جم را نوید داد و گفت: مساله‌ی تمبر و آیین رونمایی از تمبر، گویای این است که از سال آینده جشنواره قرار است در سطح بین‌المللی برگزار شود.
او در ادامه خاطرنشان کرد: برای تولیدات تلویزیونی در ساختارهای مختلف، برخی حوزه‌ها به طور ادواری ثابت هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به سریال‌ها و فیلم‌ها اشاره کرد، اما از سال آینده قرار است بخش‌های جدیدی با مشارکت کشورهای دیگر اضافه کنیم.
معاون سیما در پایان سخنان خود، بین‌المللی شدن سومین جشنواره تلویزیونی جام جم را بازار خوبی برای تولیدات، مبادلات برنامه‌یی خواند و گفت: اگر از دیپلماسی رسانه‌یی صحبت می‌کنیم و معتقدیم تولیدات رسانه ملی پاک است و می‌تواند بازارهای جدیدی پیدا کند و در صدور پیام‌های معنوی موثر باشد، در نتیجه این جشنواره باید در سطح بین‌المللی برگزار شود.
در بخش پایانی این مراسم دکتر علی دارابی، مهدی فرجی دبیر جشنواره و شیخ حسنی به عنوان نماینده‌ی پست، از پوستر دومین جشنواره جام جم رونمایی کردند و مهر تمبر جشنواره بر روی این پوستر زده شد.
در حین زدن مهر تمبر روی این پوستر از استاد فرحبخش، پدر تمبر ایران نیز یاد شد.
اجرای این مراسم را محمدرضا حسینیان، مجری تلویزیون بر عهده داشت.
در ابتدای این مراسم نیز جابر خراسانی، شاعر به همراه نوازنده، اشعاری را برای حضار خواند و برنامه با اشعار او آغاز شد.
کد مطلب: 20646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *