۰
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۴

سینمای چینی در جشنواره فجر

همزمان با سی‌ویکمین جشنواره فجر مدیران سینمایی و هیئتی از سینماگران چینی برای حضور در این رویداد بزرگ سینمایی به ایران سفر می‌کنند.
به گزارش فارس، مدیر تلویزیون و مدیر بنیاد سینمایی کشور لهستان همزمان با سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به تهران سفر می‌کنند.
روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، با اعلام این خبر افزود: مدیر تلویزیون و مدیر بنیاد سینمایی کشور لهستان همزمان با سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به همراه هیاتی هفت نفره به عنوان مهمانان ویژه در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر حضور می‌یابند.
بر پایه این خبر، همزمان با سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، بخش چشم‌انداز سینمای لهستان با عنوان «از گدانسک تا تاترا»پیش بینی شده که ۲۸ عنوان فیلم کوتاه و بلند این کشور در جشنواره اکران می شود. در این بخش دو اثر از کارگردان برجسته لهستانی «آندره وایدا» به نمایش گذاشته می‌شود.
فیلم‌های بلند کاتین، مردی از آهن (به کارگردانی آندره وایدا)، فردا همه چی بهتر میشه، وقت مردن (ساخته درتا کدیوژاسکا)، نیکی فورمن (به کارگردانی کریستانا فلدمن)، زندگی (ساخته کریستف زانوسی) و آسیاب و صلیب (اثر لخ مایوفسکی) به همراه ۲۱ فیلم کوتاه در این بخش به نمایش در می‌آید.
این بخش در قالب مرور فیلم‌های منتخب کشور لهستان با هدف آشنایی مخاطبان جشنواره و ایجاد فرصت برای نگاه تطبیقی و مقایسه‌ای پیش بینی شده است.
*مدیران سینمایی و سینماگران چینی به ایران می‌آیند
هم‌زمان با سی و یکمین جشنواره فجر مدیران سینمایی و هیئتی از سینماگران چینی برای حضور در این رویداد بزرگ سینمایی به مدیران سینمایی و هیاتی از سینماگران چینی برای شرکت در جشنواره فجر و گشایش بخش چشم انداز سینمای چین در جشنواره به ایران خواهند آمد.
بر اساس این خبر، سینمای چین با نمایش ۱۰ فیلم در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مرور می‌شود. فیلم‌های «پس لرزه» محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی «فنگ ژیائوگنگ»، «شمشیر‌های پرنده دروازه اژدها» محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی «تسویی هارک»، «پیاده تا مدرسه» محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی «پنگ جیائوهانگ» و «پنگ چن»، «کورا» محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی «دو جیاجی»، «میمون شهر» به کارگردانی «کنگ لینگ جن»، «مادر مغول من» به کارگردانی «کای نینگ»، «اقیانوس بهشت» به کارگردانی «ژو ژیالو»، « بازگشت به ۱۹۴۲» محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی «فنگ ژیائوگنگ»، «حلقه کامل» محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی «ژانگ یانگ» و«حکومت آدم‌کش‌ها» به کارگردانی «چااو بین سو» ۱۰ فیلمی است که در بخش مرور سینمای چین روی پرده می‌رود.
سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۱ به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏کند.
کد مطلب: 20812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *