۱
دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۹
شمارش معکوس برای جشنواره فیلم فجر

مهمترین فیلمهای جشنواره فجر را بشناسید

دو ماه دیگر شاهد بزرگترین رویداد سینمایی کشورمان خواهیم بود. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حالی در بهمن ماه برگزار می شود که تا کنون تعدادی از کارگردانان بزرگ از حضور در جشنواره امسال خبر داده اند.
مهمترین فیلمهای جشنواره فجر را بشناسید
دو ماه دیگر شاهد بزرگترین رویداد سینمایی کشورمان خواهیم بود. سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حالی در بهمن ماه برگزار می شود که تا کنون تعدادی از کارگردانان بزرگ از حضور در جشنواره امسال خبر داده اند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، فیلم هایی که در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمدند به نسبت دوره قبل به لحاظ موضوعی از تنوع خوبی برخوردار بودند و همچنین شاهد حضور موفق کارگردانان فیلم اولی نیز بودیم که بسیاری از جوایز جشنواره را از آن خود کردند. امسال نیز در حالی به تحویل سال سینمای ایران نزدیک می شویم که شاهد خبرهایی هستیم که نشان از این دارد که سینماگران مطرح کشورمان مشغول آماده سازی فیلم‌هایشان برای حضور در فجر هستند.
بر اساس اعلام دبیرخانه، تقاضای حضور در جشنواره فیلم فجر بسیار چشمگیر بوده و بیش از 220 فیلمساز و تهیه کننده برای حضور در بخش مستند و چشم انداز سینمای ایران (فیلم های بلند سینمایی ، فیلم های اول، هنر و تجربه و انیمیشن) فرم شرکت در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را با حضور در دبیرخانه پر کردند و قصد دارند تا آثارشان را در صورت انتخاب نهایی در جشنواره نمایش دهند.
در این گزارش قصد داریم نگاهی بیندازیم به تعدادی از فیلم هایی که احتمال حضور در این فستیوال را دارند.
«کاناپه» کیانوش عیاری:
«کاناپه»، روایت زندگی دو خانواده ای است، که می‌خواهند با هم وصلت کنند، اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن ها می شود.
در این فیلم ابوالفضل پورعرب نقش پدر داماد را ایفا می کند، مهدی هاشمی نقش پدر عروس یعنی فرگل فربخش را بازی می کند، آتوسا انواریان هم ایفاگر نقش مادر عروس است.
«یک روز بخصوص» همایون اسعدیان:
داستان این فیلم درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیر های متفاوتی را پیش روی او قرار می دهد. اسعدیان این فیلم را بعد از چهار سال دوری از سینما جلو دوربین برده است و هم اکنون آماده نمایش است و پروانه نمایش اثر صادر شده است، اما اولین نمایش آن در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.
در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرین یزدان‌بخش با معرفی افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، بازیگر خردسال:ایلیا نصر الهی حضور دارند.
«ملی و هزار راه نرفته‌اش» تهمینه میلانی:
«ملی و هزار راه نرفته‌اش» داستان دختری جوان و کم تجربه به نام «ملیحه» است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک دچار مشکلاتی می شود.
بازیگران این فیلم سینمایی عبارت اند از: میلاد کی مرام،‌ماهور الوند،‌جمشید هاشم پور، السا فیروزآذر،‌سارا خویینی ها و ستاره اسکندری
«زیر سقف دودی» پوران درخشنده:
«زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد که توسط پوران درخشنده کارگردان زن برجسته سینمای ایران در حال ساخته شدن است. اولین نمایش این فیلم،سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
در پروژه «زیر سقف دودی» مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست، فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن به ایفای نقش می‌پردارند و در این فیلم، ابوالفضل میری و لاله مرزبان معرفی می‌شوند.
«قاتل اهلی»مسعود کیمیایی:
قاتل اهلی فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی است. این فیلم داستان زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می‌کن
فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است.
بازیگران: پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی، امیر جدیدی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، رضا رشید پور، اکبر معززی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی و با حضور ثریا قاسمی.

«لابی» محمد پرویزی:
«لابی» به کارگردانی محمد پرویزی توسط علیرضا علویان به پایان رسیده است. بازیگران «لابی» شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت‌دوست، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی، آرمان درویش، سام نوری، هستی مهدوی‌فر، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور و الهام جعفرنژاد هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «لابی» روایت آدم هایی است که آمده اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی تفاوت می گذرند، و گاهی می مانند... هر مسافر قصه ای دارد.
«هجوم» شهرام مکری:
داستان «هجوم» درباره یک تیم ورزشی آماتوری و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست‌وجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند. این فیلم آماده نمایش است و اولین حضورش در جشنواره فیلم فجر است.
بازیگران: بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، عبد آبست، الاهه بخشی، پدرام شریفی، مهدی اعتماد‌سعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی‌زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سمیعی، زهرا سلیمانیان
«آبا جان» هاتف علیمردانی:
«آبا جان» ساخته هاتف علیمردانی است که تهیه کنندگی آن را نیز به عهده گرفته است.
فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، فریبا متخصص از جمله بازیگران این فیلم هستند، داستان این فیلم در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود.
«بدون تاریخ ، بدون امضا» وحید جلیلوند:
«بدون تاریخ ، بدون امضا» دومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند است که به تهیه کنندگی علی جلیلوند است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است.
بازیگران: امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمّدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی، زکیّه بهبهانی، ماهان نصیری نیا
«گشت ارشاد 2» سعید سهیلی:
عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته . این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره....
بازیگران این فیلم عبارتند از : حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه
«ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان:
«ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد.
این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می پردازد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه گو بودن و فضا سازی بسیار متفاوت است.

«آذر» محمد حمزه ای:
«آذر» اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه ای است که فیلمنامه آن توسط احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور به نگارش در آمده و تهیه کنندگی این فیلم برعهده نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران است. کریمی که ساخت سه اثر را در کارنامه خود در مقام کارگردانی دارد، پیش از این تهیه کنندگی «شیف شب» آخرین فیلمش را برعهده داشته است.
نیکی کریمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی «آذر» هستند که برای اولین بار قرار است در یک فیلم سینمایی مقابل یکدیگر به ایفای نقش بپردازند. هومن سیدی و لیلا زارع از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.

«انزوا» مرتضی علی عباس میرزایی:
«انزوا» اولین فیلم بلند سینمایی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی نیز فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و تدوین آن آغاز شده است. تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی بر عهده پیمان جعفری است و فیلم برای نمایش در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر آماده می‌شود.
این فیلم پربازیگر که لوکیشن‌های آن در شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط تهران بوده است در حالی به پایان رسید که جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینمای ایران، پس از مدتی دوری از سینما در سکانس‌های پایانی این فیلم با گریمی متفاوت مقابل دوربین رفت.
در این فیلم امیرعلی دانایی ایفاگر نقش اصلی است و بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی و لعیا عباس‌میرزایی در کنار همایون ارشادی، سیامک صفری، علی استادی، مهران رجبی، امید روحانی، وحید نفر و نادر فلاح به همراه هشت بازیگر کودک، چهره‌های این اثر پربازیگر را تشکیل می‌دهند.
«شکلاتی» سهیل موفق:
فیلمبرداری «شکلاتی» اولین فیلم بلند سینمایی سهیل موفق با تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در کارخانه‌ی شکلات‌سازی به پایان رسید. این فیلم که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده است شهریور ماه در تهران کلید خورد و اوایل آبان‌ماه نیز پس از گرفتن سکانس‌هایی در شمال کشور، پروژه در کارخانه شکلات‌سازی به پایان رسید و وارد مرحله‌ی تدوین شد.
محمدرضا ھدایتی، شبنم مقدمی، ناصر ھاشمی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعوی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، شھره لرستانی و داریوش اسدزاده، به همراه بازیگران کودک از جمله محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمد حسین بلوکات، سامان میرحسینی، شھاب شیرمردی و ھمراز اکبری، ایفای نقش می‌کنند.

«بی نامی» علیرضا صمدی:
«بی نامی» که اولین فیلم سینمایی علیرضا صمدی است،‌ قصه اش درباره یک بازیگر تئاتر و نقش های او روی صحنه ی تئاتر است که اکنون او میان انتخاب گذشته وآینده مانده است.
تهیه کنندگی این فیلم را مجید رضابالا بر عهده دارد و بازیگران آن عبارت اند از باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار، محمود نظرعلیان و راضیه احسان‌زاده.
فیلمهای دیگر
از دیگر فیلم هایی که برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فجر آماده می شوند می توان به «نهنگ عنبر۲: سلکشن رویا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سامان مقدم، «سازش» محمد حسین فرحبخش، «کمدی انسانی» محمدهادی کریمی، «پدیده» به کارگردانی علی احمدزاده، «کارت پرواز» مهدی رحمانی، «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغ زاده،‌ «یادم تو را فراموش» علی عطشانی، «برف سرخ» بهرام توکلی، «سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری، «ساحل امن» به کارگردانی کرامت پور شهسوار،‌ «شاخ کرگدن» به کارگردانی محسن محسنی نسب، «بچه های جسور 2» به کارگردانی حجت الله سیفی، «ماه گرفتگی» مسعود اطیابی، «دعوت نامه» به کارگردانی مهرداد فرید،‌ «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی،‌ «سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی، «چهل کچل» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، «کله سرخ» به کارگردانی کریم لک زاده، «رقص پا» به کارگردانی مزدک میرعابدینی، «سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی،«نرگس مست» به کارگردانی جلال الدین دری، «بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، «صدای منو می شنوید؟!» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، «گیلدا» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار اشاره کرد.
گزارش : الهام درفشی
کد مطلب: 63813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *