۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۴

قطع قرارداد بیمه‌ها با پزشکان عمومی

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از اول اسفندماه جاری و در راستای اجرای طرح پزشک خانواده شهری، قرارداد بیمه‌ها با پزشکان عمومی در مازندران قطع می‌شود
فارس: غلامرضا میرزایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری درباره آخرین اقدامات برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مازندران گفت: هدف اصلی طرح پزشک خانواده شهری تشکیل پروانه سلامت ایرانیان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در بحث اجرای زیرساختی در طرح پزشک خانواده شهری ۱۰ فاز با ۱۱ میلیارد تومان طی هفت ماهه سال جاری انجام شد.
وی با اعلام اینکه شروع طرح پزشک خانواده شهری با سرشماری از خانوارها همراه بود، بیان داشت: آخرین سرشماری جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای دریافت خدمات درمانی حدود ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر است که اطلاعات ۲ میلیون ۲۵۰ هزار نفر از خانوارها در مرحله اول جمع‌آوری شد.
این مسئول با بیان اینکه سرشماری از ۸۶ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد، خاطرنشان کرد: اطلاعات ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار جمعیت شهری نیز وارد سامانه ملی سلامت ایران شد.
میرزایی در ادامه خواستار همراهی مردم در طرح پزشک خانواده شهری شد و بیان داشت: تنها ۷۲۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران پزشک خانواده‌شان را انتخاب کردند.
وی با اعلام اینکه ۴۲ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران پزشک خانواده‌شان را انتخاب نکردند، گفت: برای تسریع در اجرای کامل طرح پزشک خانواده شهری از اول اسفندماه سال جاری قرارداد بیمه‌ها با پزشکان عمومی قطع می‌شود.
میرزایی گفت: با اجرای این طرح ویزیت پزشکان عمومی که در طرح پزشک خانواده نیستند آزاد محاسبه می‌شود و مردم مجبور می‌شوند به سمت پزشک خانواده شهری مراجعه کنند.
این مسئول از اجرایی شدن نظام ارجاع الکترونیک در طرح پزشک خانواده شهری خبر داد و گفت: در حال حاضر نظام ارجاع دستی به خاطر برخی کمبودها و نواقص انجام می‌شود که بعد از رفع نواقص نظام ارجاع الکترونیکی از سال ۹۲ در مازندران اجرایی می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی ۳۰ مرکز کشیک برای پذیرش درمان بیماران در مواقعی که پزشکان خانواده در مطب حضور ندارند، خبر داد و یادآور شد: هزینه شرایط پذیرش در مراکز شبانه‌روزی به صورت ۳۰ درصد سهم پرداختی بیمار و ۷۰ درصد سهم پرداختی مرکز درمانی خدمات انجام می‌شود.
میرزایی از آمادگی مرکز بیمه ایرانیان مازندران برای ثبت نام از خانواده‌های که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند خبر داد و متذکر شد: شرایط در این مرکز طوری تسهیل شد که اگر امکان پرداخت هزینه بیمه برای خانوارها وجود ندارد با ارجاع به بهزیستی و کمیته امداد توسط مسئولان بیمه ایرانیان هزینه بیمه یک ساله خانواده‌ها قابل پرداخت است.
وی در پایان اذعان داشت: شرایط ویزیت رایگان از بیماران در مراکز از قبل تعیین شده برای اجرای طرح پزشک خانواده مهیا است و پزشکان مبالغ مشخص شده در قراردادها را دریافت می‌کنند.
کد مطلب: 20911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *