۰
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

جنتی: روحانی هیچگاه زاویه‌ای با رهبری نداشته

علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد می گوید: حتماً در مورد بررسی صلاحیت روحانی اعمال سلیقه سیاسی صورت گرفته است.
جنتی: روحانی هیچگاه زاویه‌ای با رهبری نداشته

علی جنتی، عضو حزب اعتدال و توسعه در بخشی از گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با انتقاد از ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: درباره اجتهاد دکتر روحانی شورای نگهبان بحثی ندارد و سه دوره قبل آن را تایید کرده است و از نظر علمی مسلما ایشان سرآمد بوده و عضو ممتاز مجلس خبرگان است. از نظر هماهنگی با سیاست‌های نظام نیز همه کسانی که عملکرد روحانی را به ویژه در دوران ریاست جمهوری مشاهده کرده‌اند و از آن اطلاع دارند، می‌دانند که روحانی در طول هشت سال خدمت ریاست جمهوری ضمن داشتن دیدگاه‌های خاص خود برای اداره کشور، در مواردی که مقام معظم رهبری نظراتی داشته‌اند، ملتزم به اجرای آن بوده است.

وی افزود: بنده بر اساس همکاری نزدیک با ایشان در دولت یازدهم و سابقه دوستی ۵۰ ساله با او شهادت می‌دهم که روحانی در مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و موضوع هسته‌ای و توافق برجام دقیقا طبق نظرات رهبری عمل می‌کرد . طبیعی است که رئیس جمهوری که با رای ۲۴ میلیون نفر از مردم کشور انتخاب شده نظراتی داشته باشد ولی هیچگاه با رهبری زاویه نداشته است .

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد همچنین به نوع بررسی صلاحیت ها در ادوار مختلف انتخابات خبرگان اشاره کرده و می گوید: تعدادی از نامزدها را می‌شناسم که به آن‌ها گفته شده اگر به فلان استان بروید تایید می شوید اما در استان دیگر تایید نمی‌شوید. علت این است که شورای نگهبان خودش در آن استان کاندیدایی را قبول دارد و می‌خواهد نامزد خودش رای بیاورد.

جنتی گفت: یکی از مصادیق آن در دوره قبل انتخابات مجلس خبرگان ، استان کرمان بود که یک روحانی فاضل و وارسته‌ که از نظر اجتهاد هم مورد تاییدشورا بود به او اعلام کردند که اگر در کرمان کاندیدا شود، ردصلاحیت می‌شود اما اگر به استان دیگری برود، تایید صلاحیت می‌شود او هم گفته بود که مردم استان کرمان مرا می‌شناسند و در استان دیگر رأی نخواهم داشت. از این گونه موارد نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد .

حتماً در مورد بررسی صلاحیت روحانی اعمال سلیقه سیاسی صورت گرفته است. شورای نگهبان فردی مثل آقای‌ سید محمود علوی را که ۸ سال وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بوده و هم اکنون هم عضو مجلس خبرگان است برای مجلس شورای اسلامی هم رد صلاحیت ‌کرده است.

کد مطلب: 210757
برچسب ها: علی جنتی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *