۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

هشدار شدید اللحن مصر به اسرائیل

رسانه های اسرائیل از هشدار شدیداللحن قاهره به تل‌آویو در زمینه کوچاندن اجباری ساکنان غزه به صحرای سینا خبر دادند.
هشدار شدید اللحن مصر به اسرائیل

به گزارش مردم سالاری آنلاین، همزمان با تداوم جنگ رژیم اسراییل علیه غزه و بمباران شدید مناطق جنوبی آن و تحرکات این رژیم برای پیاده کردن سیاست کوچاندن اجباری ساکنان غزه به سینا در مصر، رسانه های صهیونیستی از تهدید شدیداللحن قاهره به این تحرکات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کردند: مصر تهدید به تعلیق یا لغو توافق عادی سازی روابط با اسرائیل در صورت کوچاندن فلسطینی ها از سوی تل آویو به سینا کرده است.

شبکه عبری‌زبان «کان۱۱» به نقل از یک دیپلمات عرب گزارش داد که مقامات برجسته کشورهای عربی در حال انجام مذاکرات با بنی‌ گانتس، وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به عنوان نخست‌وزیر آینده هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز رسانه صهیونیستی «معاریو» گزارش داده بود که مصر فشارهای خود را برای دستیابی به توافق آتش بس قبل از ماه رمضان تشدید کرده تا اوضاع از کنترل خارج نشود.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: این نگرانی وجود دارد که در صورت شکست در دستیابی به آتش‌بس، تنش در منطقه تشدید و از کنترل خارج شود.

این شبکه اضافه کرد: مقامات قاهره معتقدند که آمریکا نیز باید برای دستیابی به آتش‌بس، فشار بیشتری بر اسرائیل اعمال کند.

روابط بین مصر و رژیم صهیونیستی به ویژه میان نهادهای نظامی و اطلاعاتی دو طرف اهمیت زیادی در جنگ غزه به ویژه برای تبادل اسرا داشته است.

مصر از زمان شروع جنگ بارها درباره هرگونه طرح برای خارج کردن فلسطینی‌های غزه از مرز و گسیل داشتن آن‌ها به سمت مصر هشدار داده است.

پیشتر پایگاه «آکسیوس» نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده بود که مصر به واشنگتن و تل‌آویو درباره کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است.

چهار مقام صهیونیست و آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند که مصر هشدار داده که چنانچه آواره‌های فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی در جنوب غزه به سمت صحرای سینا کوچانده شوند، این مسئله می‌تواند به تخریب روابط قاهره و تل‌آویو منجر شود.

کد مطلب: 211115
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *