۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
فابیوس:

نظام بشار اسد آینده‌ای ندارد

لوران فابیوس با ادعای اینکه نظام بشار اسد آینده‌ای ندارد، اعلام کرد که تمام کشورهای آزاد باید به مردم سوریه کمک کنند.
به گزارش اسکای نیوز عربی، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در جریان نشست بین‌المللی که با هدف حمایت از ائتلاف مخالفان سوریه با حضور نماینده ۵۰ کشور در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، در خصوص اظهارات دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اظهار کرد: دوستان من اظهاراتی را مطرح کردند و ما به سخنان آنها گوش دادیم، سخنان مدودف در جایگاه مناسبی مطرح شد چرا که همگان می‌دانند که نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه آینده‌ای ندارد البته ما امیدواریم که این حرف‌ها و اظهارنظرها عملی شود.
وی خاطرنشان کرد: ما باید همواره به یاد داشته باشیم که مساله سوریه در خصوص حق مردم برای برخورداری از آزادی است. بنابراین کشورهای آزاد باید به مردم سوریه کمک کنند، ما می‌خواهیم که سوریه آزاد شود و ناآرامی‌ها پایان یابد.
فابویس گفت: اگر ما ابزارهای لازم را در اختیار مردم سوریه قرار دهیم، کشتارها و اقدامات رادیکالی افزایش می‌یابد. آشوب مساله فردا نیست بلکه مشکل امروز است.
وی تصریح کرد: ما باید از طریق حمایت‌های گسترده از ائتلاف سوریه باعث محقق شدن خواسته‌های مردم شویم.
یکی از نمایندگان ائتلاف مخالفان نیز در این کنفرانس از فرانسه به دلیل حمایت از مخالفان قدردانی کرده و اعلام داشت: ما نیاز داریم که دولت جایگزین ایجاد شود و این مساله ایجاب می‌کند که ما از امکانات لازم از جمله حمایت سیاسی برخوردار باشیم.
وی تاکید کرد: این نشست مانند دیگر نشست‌های پیشین نخواهد بود که تاثیر عملی بر جای نگذاشتند.
کد مطلب: 21115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *