۰
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۳

امیرعبداللهیان امشب به کویت می‌رود

روح الله قهرمانی چابک ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفتگو با خبرنگار مهر از سفر یک روزه حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به کویت خبر داد.
وی با اشاره به اینکه امیر عبداللهیان امشب در رأس هیأتی وارد کویت می شود ، گفت: کنفرانس کشورهای کمک کننده به آوارگان سوری در کویت به دعوت دبیر کل سازمان ملل متحد و امیر کویت فردا (چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ) برگزار می شود.
قهرمانی با بیان اینکه این کنفرانس یک روزه است، اظهار داشت: از۶۰ کشور و ۲۰ سازمان بین المللی برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است و پیش بینی می شود که بسیاری از کشورها در سطح بالا در این کنفرانس شرکت کنند.
وی تأکید کرد: قرار است ۵/۱ میلیارد دلار کمک برای آوارگان سوری برای ۶ ماه اول سال میلادی در این کنفرانس جمع آوری شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت با اشاره به اینکه امیرعبداللهیان به عنوان نماینده ایران در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد، اظهار داشت: کاظمی قمی ، دستیار ویژه اقتصادی وزیر امور خارجه ، عامری ، مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه و بنده به عنوان سفیر ایران در کویت به همراه معاون وزیر خارجه در این اجلاس شرکت می کنیم.
وی تأکید کرد : امیرعبداللهیان در این کنفرانس میزان کمک های قابل توجه ایران به آوارگان سوری را اعلام خواهد کرد و کمک های جدیدی نیز از سوی ایران به آوارگان سوری واگذار می شود که مقدار این کمک ها نیز فردا اعلام خواهد شد.
کنفرانس کشورهای کمک کننده به آوارگان سوری در کویت از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز و تا ۵ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.
کد مطلب: 21204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *