۰
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۳

سفر نخست‌وزیر فلسطین به کویت

«محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین در راس یک هیات بلندپایه برای دیدار از چند کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد  کویت شد.
سفر نخست‌وزیر فلسطین به کویت
«محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین در راس یک هیات بلندپایه برای دیدار از چند کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد  کویت شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) در این باره نوشت که نخست وزیر فلسطین وارد کویت شده و «صباح الخالد»، همتای کویتی وی در «فرودگاه بین المللی کویت» از او استقبال کرد.
«حمد جابر العلی الصباح»، وزیر دفاع، «احمد الناصر»، وزیر امور خارجه، «عبدالله الرومی»، وزیر دادگستری و «عبدالعزیز الدخیل»، رئیس دیوان نخست وزیری کویت هم در آیین استقبال از نخست وزیر فلسطین و هیات همراه اشتیه حضور داشتند.
«رامی طهبوب»، سفیر فلسطین در کویت، پیشتر گفته بود که نخست وزیر فلسطین و «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین دوشنبه به کویت و از آنجا به عمان خواهند رفت.
وی اعلام کرده بود که هیات فلسطینی با امیر، ولیعهد، رئیس پارلمان، نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
این سفر هیات فلسطینی در راستای هماهنگی دائمی و قدردانی رسمی از موضع کویت و ملت این کشور به سبب  حمایت های آنها از مساله فلسطین انجام می شود.
پیش از این نیز ریاض المالکی اعلام کرده بود یک هیات به ریاست نخست وزیری فلسطین به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر خواهد کرد.
پارلمان کویت (مجلس الامه) روز پنجشنبه گذشته با اجماع دو لایحه پیشنهادی در رابطه با قانون یکپارچه تحریم رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.
 این  دو لایحه گسترش دایره ممنوعیت تعامل با رژیم اشغالگرد قدس به هر شیوه‌ای را در بر می‌گیرد.
نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را به مدت ۱۲ روز شروع کردند.
گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند که به دنبال آن ۱۲ صهیونیست کشته شدند.
کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، با آتش بس موافقت کرد.
این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، (۳۱ اردیبهشت ماه) میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.
کد مطلب: 151573
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *