۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست

 تجربه تلخ حضور چینی‌ها در بزرگراه تهران – شمال را فراموش کرده‌اند
ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن: ما از نظر فنی و مهندسی و همچنین نیروی انسانی چیزی از چینی‌ها کم نداریم و آنها هم مورد اضافه‌تری از ما ندارند.
ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: بسیاری از شرکت‌های داخلی آمادگی این را داشتند که از دولت نفت بگیرند و در عوض به سازنده‌ها برای ساخت مسکن، پول بدهند.

می‌گویند چینی‌ها قرار است با ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در ایران خانه بسازند، با این رقم امکان ندارد برنامه‌ای در ذهنشان نباشد. ممکن است قیمت نفتی که قرار است تهاتر کنند را ارزان‌تر بگیرند و به این شکل هزینه‌ها را جبران کنند. به هر حال بعید است که چینی‌ها حاضر باشند با متری ۱۵۰ دلار در ایران خانه بسازند. چندین سال قبل می‌گفتند ۴۰۰ دلار، چطور الان به ۱۰۰ دلار رسیده‌اند. ما از نظر فنی و مهندسی و همچنین نیروی انسانی چیزی از چینی‌ها کم نداریم و آنها هم مورد اضافه‌تری از ما ندارند.

ما شاهد حضور چینی‌ها در بزرگراه تهران - شمال بودیم، بیشتر از یک سال و نیم نتوانستند دوام بیاورند و ول کردند و رفتند، با این حال ما داریم این تجربه تلخ را دوباره تکرار می‌کنیم.

کد مطلب: 213572
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *