۰
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰

ریحانه طباطبایی: مردم توانایی مراجعه به دندان پزشکی را ندارند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: یک گزارش درباره وضعیت دندان پزشکی در ایران می خواندم در آن تاکید شده بود که مردم توانایی مراجعه به دندان پزشکی را ندارند.
ریحانه طباطبایی: مردم توانایی مراجعه به دندان پزشکی را ندارند

ریحانه طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفتگو با منیبان درباره وضعیت سیاسی کشور و عملکرد دولت رئیسی گفت: آمارها و وضعیت کشور کاملا گویا هستند و نیاز نیست توضیح بیشتری بدهم. شما هر روز که به سوپرمارکت می‌روید، بازار روز، مغازه ها و ... نسب به روز قبل مشاهده می کنید که قیمت‌ها افزایش یافته است. 

او افزود: شرایط مالی و اقتصادی مردم کاملا واضح و مشخص است. یک گزارش درباره وضعیت دندان پزشکی در ایران می خواندم در آن تاکید شده بود که  مردم توانایی مراجعه به دندان پزشکی را ندارند. وضعیت معیشتی و خریدهای شب عید را هم همگی تجربه کردیم و هرچه بگویم  و هرچه حرف بزنیم اضافه است. نه تنها به وعده‌ها عمل نشد بلکه بدتر هم شد و حتی نتوانستند شرایط قبلی را حفظ کنند. دلار هم از مرز 60 هزار تومان گذشت و عملا کاری نکردند. 

این فعال سیاسی درباره عملکرد دولت در حوزه جوانان و عدم مشارکت جوانان در بحث انتخابات گفت: دانشجویان همیشه فعالان انتخاباتی بودند و با برگزاری همایش ها و نشست ها به انتخابات شور و هیجان می‌دادند. وقتی در دو سال گذشته دانشگاه را سرکوب و دانشجویان را به هر بهانه‌ای تعلیق کردند، نمی‌شود توقع داشت آنها بی تفاوت به آنچه که بر سرشان آمده در انتخابات حاضر باشند. هیچ گشایش سیاسی رخ نداده که ما در برخی حوزه تا دچار انسداد هم شدیم، در جریان اعتراضات اخیر دانشجویان و جوانان پیش فعالتر بودند و دچار سرکوب شدند حالا آنها می گویند وقتی صدای ما شنیده نمی شود چرا در انتخابات مشارکت کنیم؟ در اعتراضات 1401 اصلی ترین گروهی که دستگیر شد، هزینه داد و در خیابان بود رنج سنی 16 تا 24 سال بود. از بخشی که سرخورده شده و نمی‌تواند حتی سبک زندگی خود را انتخاب کند نمی‌توان انتظار داشت که در انتخابات مشارکت داشته باشد.  

او درباره مشارکت نداشتن فعالین سیاسی جوان در انتخابات اخیر گفت: چه دستاوردی در این سالها داشتند که آن ادامه دهند. برخی از این افراد بازداشت شدند، از کار بیکار شدند وانگیزه‌های سیاسی خود را از دست دادند. من یک زمانی فعال انتخاباتی بودم و امید داشتم انتخابات در زندگی مردم تاثیر داشته باشد اما وقتی می‌بینیم، نهادهای انتخابی کارکرد خود را از دست داده اند چرا باید در انتخابات فعال باشم؟ 

او در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای برون رفت از این وضعیت چیست، گفت: در بن بست هستیم و پیشنهادی ندارم. تا زمانیکه تصمیمات جای دیگری گرفته و اجرایی می شود و در بسیاری از مواقع جلوی انتخاب مردم گرفته می شود و به خواست عمومی توجه نمی‌شود هیچ پیشنهادی نمی‌توان داد. باید نگاه حکمرانی عوض شود.

کد مطلب: 213734
برچسب ها: دندانپزشکی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *