۰
يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲

قانون جدید حق طلاق ⚖️ نکات مهمی که درباره حق طلاق باید بدانید!

در پاسخ به سوال حق طلاق برای زن خوب است یا بد باید بیان نمود که به دلیل سخت گیری هایی که در طلاق از طرف زن وجود دارد باید گفت حق طلاق یک مزیت برای زن بشمار می آید، یا به طور دیگر دادگاه طبق شرایط اثبات عسر و حرج به زن اجازه طلاق می دهد، اما زن با داشتن وکالت طلاق می تواند بدون اثبات چیزی و در کوتاه تر شدن زمان به راحتی می توانید خود را از یک ازدواج اشتباه و نشخوار فکری خلاص کند.
قانون جدید حق طلاق ⚖️ نکات مهمی که درباره حق طلاق باید بدانید!

از گذشته تا به امروز حق طلاق با مرد بوده است و تا الان هیچ تغیراتی در این قانون ایجاد نشده است، در واقع هنگامی که می گوییم حق طلاق با مرد است در واقع داریم به این موضوع که مرد در هر زمان که بخواهد می تواند به دادگاه مراجعه کرده و زوجه را طلاق دهد اشاره می کنیم. طبق قوانینی که با موضوع ازدواج و طلاق در ایران ثبت شده است، مرد می تواند با پرداخت تمامی حق و حقوق زن اعم از نفقه، مهریه، اجرت المثل و ... زوجه را در هر زمان که بخواهد طبلاق دهد. اما این شرط برای زن صدق نمی کند در واقع به بیان دیگر زن نمی تواند در هر زمان و به هر دلیلی که بخواهد از همسرش طلاق بگیرد، در حقیت در خواست طلاق از طرف زوجه به دو روش میسر می باشد اولین روش که همه ما به آن آگاه هستیم داشتن ادله محکمه پسند و اثبات عسر و حرج می باشد، دومین روش داشت حق طلاق زن می باشد. مقاله تحریر شده ما نیز درباره قانون جدید حق طلاق می باشد در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

حق طلاق چیست؟

در تعریف حق طلاق باید گفت، حق طلاق بر پایه سندی است که زوج در دوره عقد به زوجه تقدیم می کند. زن در صورتی که این حق طلاق را داشته باشد می تواند حتی بدون حضور مرد درخواست طلاقش را به دادگاه ارائه دهد، همچنین این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که زن با داشتن حق طلاق نه تنها می تواند بدون حضور مرد درخواست طلاق دهد بلکه می تواند تمامی حق و حقوق خود را نیز از مرد اخذ کند. حال سوال اینجاست چگونه می توانیم حق طلاق را از مرد بگیریم، به درستی باید گفت گرفتن حق طلاق و با داشتن شرایط زیر میسر می باشد.

روش های گرفتن حق طلاق:

  • سوء رفتار زوج
    جنون زوج
    اعتیاد زوج
    ناپدید شدن مرد
    ترم منزل از طرف مرد بدون داشتن دلیل محکمه پسند
    اخذ حق طلاق در زمان عقد و ثبت در سند ازدواج
     داشتن بیماری های لاعلاج و صعب الاج
    اشتغال مرد در فعالیت هایی که به شان و شخصیت خانواده آسیب بزند.
    آسیب رساندن به حیثیت و آبروی زوج
    محکومیت زوج به حبس بیش از 5 سال
    مشکل در بچه دار شدن زوج بیش از 5 سال
    ازدواج دوباره زوج بدون اجازه زوجه
    توافق بر سر هزینه و نفقه، حضانت کودکان
    در صورتی که در تهران زندگی می کنید مراجعه به بهترین وکیل خانواده تهران و در صورت عدم زندگی در تهران می توانید به وکیل خانواده شهر خودتان مراجعه کنید و با اعطای وکالت به وکیل به راحتی و طبق قوانین حق طلاق را ازآن خود کنید.  همچنین شما با مراجعه به سایت bartarinvokala.com می توانید در هر شهری که زندگی می کنید،وکیل مورد نظرتان را پیدا کنید.

(همچنین در نظر داشته باشید عدم پرداخت نفقه زن می تواند درخواست نفقه را به دادگاه ارائه داده و حق طلاق را ازآن خود کند.)

نکات مهمی که درباره حق طلاق باید بدانید!

مزایای حق طلاق برای زن یکی از مهم ترین فوادی که حق طلاق برای زوجه دارد گرفتن طلاق بدون حضور مرد می باشد، در واقع برای اینکه زن بتواند با حق طلاق به راحتی از مرد طلاق بگیرد بهتر است به بهترین وکیل طلاق در تهران مراجعه کند، وکیل طلاق به دلیل تجربه ای که در حل پرونده های طلاق داشته همچنین با توجه به دانش حقوقی بالایی که دارد می تواند بهترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار داده و همینطور شما را از حقوق خود آگاه می سازد. حال با توجه به مطالبی که خواندید بهتر است چند نکته مهم درباره حق طلاق را نیز برای شما بازگو کنیم.

در حق طلاق حد و حدود زن در سند درج می شود و مهریه یکی از حقوق زن می باشد که در سند حق طلاق در ج شده و زن می تواند در هر زمان که بخواهد آن را اخذ کند. ام در برخی موارد مشاهده شده ات که زوج بیان می کند در صورتی حق طلاق را به زن می دهد که زن مهریه و یا نفقه خود را ببخشد در اینصورت زن باید مهریه خود را بخشیده تا بتواند حق طلاق را برای خود کند البته در این مورد ما نیز پیشنهاد می کنیم از بهترین وکیل تهران کمک بگیرد.

نکته دیگری که بهتر است درباره حق طلاق بدانید! اگر وکالت طلاق به صورت رسمی و قانونی ثبت شده باشد مرد نمی تواند به هیچ وجه وکالت را بلاعزل کند، اما در غیر اینصورت وکالت طلاق بلاعزل بوده و زوج می تواند این حق را از زوج بگیرد. همچنین در صورت قانونی و رسمی نبود سند وکالت طلاق، حق طلاق در دادگاه مورد قبول واقع نمی شود.

همچنین در نظر داشته باشید که زن با داشتن حق طلاق لازم نیست مسئله ای را در دادگاه ثابت کنید، اما در صورت نداشتن حق طلاق زن موظف است شرایط عسر و حرج را در دادگاه ثابت کرده و در صورت مورد قبول شدن ادله در دادگاه زن میتواند طلاق بگیرد.

اگر حق طلاق با زن باشد، طلاق چقدر طول می کشد؟

همانطور که در مطالب زبر به آن اشاره شد زن با در دست داشتن حق طلاق می تواند بدون حضور مرد موارد قانونی را پشت سر گذاشته با کمک وکیل طلاق بگیرد، داشتن وکیل در واقع الزامی می باشد. این نیز بخاطر وکالتی می باشد که مرد به وکیل می دهد. در واقعه وکیل یک وکیل باید از طرف مرد در جلسات دادگاه حضور داشته باشد.

در جواب سوال اگر حق طلاق با زن باشد، طلاق چقدر طول می کشد باید گفت با حق طلاقی که زن به صورت ثبتی و قانونی دارد به راحتی و در زمان کوتاهی می تواند طلاق بگیرد. به زبان دیگر زوجه با داشتن وکالت طلاق بعد از ادا کردن دادخواست طلاق برای ثبت طلاق اقدام نماید.

حق طلاق برای زن خوب است یا بد؟

در پاسخ به سوال حق طلاق برای زن خوب است یا بد باید بیان نمود که به دلیل سخت گیری هایی که در طلاق از طرف زن وجود دارد باید گفت حق طلاق یک مزیت برای زن بشمار می آید، یا به طور دیگر دادگاه طبق شرایط اثبات عسر و حرج به زن اجازه طلاق می دهد، اما زن با داشتن وکالت طلاق  می تواند بدون اثبات چیزی و در کوتاه تر شدن زمان به راحتی می توانید خود را از یک ازدواج اشتباه و نشخوار فکری خلاص کند.

 

نطق انتهایی

مقاله قانون جدید حق طلاق به اتمام رسید در این مقاله به مزایای حق طلاق برای زن و نکاتی که لازم بود تا درباره حق طلاق بدانید را برایتان به تحریر درآوریم مطلب دیگری که لازم به ذکر است در قانون اسلامی از قدیم تا به کنون حق طلاق با مرد بوده و هیچگاه قرار نیست به زن واگذار شود همچنین در نگر داشته باشید که با اینکه این حق به زن داده نمی شود اما در صورت داشتن حق طلاق یا وکالت طلاق زن می تواند هم حق و حقوقش را دریافت کرده همچنین به راحتی طلاق بگیرد.

کد مطلب: 213783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *