۰
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۲

شهادت رئیسی، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و دیگر همراهان رئیس جمهور

ابراهیم رئیسی و همراهانش در بالگرد سانحه دیده در منطقه طویل آذربایجان شرقی، به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
شهادت رئیسی، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و دیگر همراهان رئیس جمهور

به گزارش مردم سالاری آنلاین، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، پس از افتتاح سد قیز قلعه سی به منظور افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شد اما بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

در نتیجه این سانحه تلخ، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان، آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و جمعی دیگر از همراهان رئیسی در این پرواز به شهادت رسیدند.

بعد از وقوع این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صدها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد.

بنا به روایت ایسنا حتی برخی از کشورها همچون ترکیه، روسیه و ... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند.

سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه‌ای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیم‌های امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند اما متاسفانه در نتیجه این سانحه رئیس جمهوری کشورمان و همراهانش در این بالگرد به شهادت رسیده بودند.

اسامی شهدای سانحه هوایی به این شرح است؛

١-ابراهیم رئیس الساداتی
٢- محمد علی آل‌هاشم
٣-حسین امیرعبداللهیان
۴-مالک رحمتی
۵- مهدی موسوی
۶-یک نیروی سپاه انصارالمهدی(هویت نامشخص)
٧-خلبان (هویت نامشخص)
٨-کمک خلبان (هویت نامشخص)
٩-کروچیف (هویت نامشخص)

کد مطلب: 216347
برچسب ها: شهادت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *