۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۱

ضربه به احمدی نژاد پیش از انتخابات

اسوشیتدپرس نوشت: روز شنبه نمایندگان مجلس ایران وزیر کار را بر سر انتصاب جنجال امیز مقامی که در مرگ زندانیان کهریزک دخیل است استیضاح کردند.
به گزارش انتخاب، این اقدام درگیری و جنگ قدرت بین احمدی نژاد و رقبای اصولگرایش در پارلمان در استانه انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد.
نمایندگان مجلس به شدت از تصمیم وزیر کار مبنی بر نصب مرتضوی به عنوان تامین اجتماعی خشمگین بوند. یک تحقیق تفحص در سال ۲۰۱۰ در مجلس نشان داد که مرتضوی دادستان تهران مسئول مرگ حداقل سه فرد بوده است.
احمدی نژاد با حضور در مجلس ورق را بازگرداند و لاریجانی رئیس مجلس و اطرافیانش را متهم به سوء استفاده از قدرت کرد. احمدی نژاد ویدیویی که صدای آن به سختی شنیده می شد پخش کرد که در آن ادعا می شد، فاضل در جلسه ای به دنبال اخذ رشوه در ازای کسب حمایت علی لاریجانی و صادق لاریجانی بود.
لاریجانی این ادعا ها را رد کرد و احمدی نژاد را متهم به رفتار مافیاگونه و بی توجهی به شان، قانون و اخلاق در کشور کرد.
وی گفت: خیلی خوب شد که شما این را نشان دادید تا مردم بهتر شما را بشناسند.
این مناقشه ضربه ای به احمدی نژاد پیش از انتخابات بود. بر طبق قانون احمدی نژاد نمی تواند دوباره کاندیدا شود اما مخالفانش می گویند که او به دنبال جایگزین کردن فردی برای خود است.
رویترز در این باره نوشت: احمدی نژاد خانواده رئیس مجلس را متهم به فساد کرد و یک رقابت طولانی بین دو شخصیت قدرتمند ایران را به درگیری رو در رو تبدیل کرد.
لاریجانی احتمالا بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد اما اتهامات به او می تواند به وجهه ی او در نزد رای دهندگانی که با اقتصادی نه چندان خوب سروکار دارند ضربه زند.
پارلمان تحت زعامت علی لاریجانی و در طول دوره ی دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ضد او بوده است.
احمدی نژاد که تحت فشار فزاینده از سوی گروه های مخالفش است چندین بار اشاره کرده است که مدارک و اسنادی از فساد مقامات بلندمرتبه در ایران دارد اما تاکنون حاضر به افشای جزئیات آنها نشده است.
کد مطلب: 21910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *