۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۰
حسینی:

از نظر حقوقي صندوق تامين اجتماعي وجود خارجي ندارد تااجراي راي درباره اش موضوعيت داشته باشد

معاون حقوقي و امور مجلس سازمان تامين اجتماعي در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان تامين اجتماعي، با اشاره به تغيير و تحولات اساسي در وضعيت حقوقي صندوق تامين اجتماعي و تبديل آن به سازمان تامين اجتماعي، گفت: بايد در اين راستا تعريف فرآيند جديد و دقيق نسبت به تعيين مديرعامل سازمان انجام شود و اين فرايند از صاحبان اصلي اين نهاد شروع و در نهايت به تاييد رييس‌جمهور كه رييس‌ شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي كشور است، برسد.

حسيني اظهار كرد: به موجب اختيارات حاصله از ماده ۱۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي كه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسي، اجازه تصويب اساسنامه سازمان‌ها و صندوق‌هاي بيمه‌اي به دولت تفويض شده است و مستند به قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مديريت خدمات كشوري و چگونگي تعيين مديريت سازمان تامين اجتماعي و صندوق‌هاي بازنشستگي و بيمه درماني مصوب ۱۳۸۸/۱۲/۵، هيات وزيران به موجب مصوبه شماره ۹۶۶۶۲/ت۴۲۴۹۶ هـ مورخ ۹۱/۵/۱۵ اساسنامه سازمان تامين اجتماعي را اصلاح كرده است.

وي افزود: بر اساس اصلاحيه مذكور، اولا صندوق تامين اجتماعي به سازمان تامين اجتماعي تبديل و تغيير وضعيت حقوقي داده و ثانيا تشريفات و نحوه انتخاب مديرعامل سازمان تبيين گرديد و بر اين اساس چهار ركن در انتخاب مديرعامل سازمان دخالت دارند.

وي تصريح كرد: در ابتدا فرد حائز شرايط مي‌بايست از سوي هيات امنا به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيشنهاد گردد. وزير نيز براي صدور حكم مي‌بايست احراز شرايط مديرعامل پيشنهادي را از معاونت توسعه و سرمايه انساني رييس‌جمهوري درخواست نمايد و در صورت تاييد احراز شرايط از سوي معاونت مذكور، مراتب به نظر رييس شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي كه رييس‌جمهور است برسد و پس از تاييد ايشان نسبت به صدور حكم مديرعامل منتخب اقدام گردد.

حسيني تاكيد كرد: ضروري است در آينده نزديك هيات امناء بر اساس اصلاحيه اساسنامه جديد، ضمن تشكيل جلسه، فرد مورد نظر خود را جهت تصدي سمت مديرعاملي سازمان و طي تشريفات مقرر در اساسنامه، به وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيشنهاد نمايند. لذا با عنايت به اينكه سازمان در حال حاضر به لحاظ تولد جديد وضعيت حقوقي نوين با خلاء مديريتي مواجه است و لازم است در اسرع وقت با تشكيل جلسه هيات امناء دوران گذار از وضعيت صندوق به سازمان در اجراي اساسنامه جديد، طي گردد.

وي يادآور شد: تقارن اين تغيير وضعيت حقوقي با شب‌هاي ارزشمند قدر كه سرنوشت مومنين در آن رقم مي‌خورد، خانواده بزرگ تامين اجتماعي نيز دعا مي‌نماييم.

اين مقام مسئول گفت: هيات امنا با تصميم سريع و هوشمندانه، نسبت به استقرار وضعيت سازمان كه با سرنوشت و آينده بيش از ۳۵ ميليون بيمه شده تحت پوشش مرتبط است، اقدام شايسته و هوشمندانه به عمل آورند.

معاون حقوقي و امور مجلس سازمان در خصوص راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري، اذعان كرد: با عنايت به تبديل وضعيت صندوق به سازمان، لذا راي مذكور سالبه به انتفاع موضوع است چرا كه از نظر حقوقي ديگر صندوق تامين اجتماعي وجود خارجي ندارد تا اجراي راي پيرامون نحوه انتخاب مديرعامل آن صندوق موضوعيت داشته باشد.
کد مطلب: 2194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *