۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۴

آخرین وضعیت مصدومان ایرانی حادثه فرودگاه بین المللی جده

نماینده مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه گفت: یکی از مصدومان حادثه فرودگاه جده به احتمال فراوان امروز- شنبه - به ایران اعزام می شود، اما دیگر مصدوم ، هنوز در بیمارستان به سر می برد و در صورت ترخیص به کشورمان اعزام خواهد شد.
  نماینده مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه گفت: یکی از مصدومان حادثه فرودگاه جده به احتمال فراوان امروز- شنبه - به ایران اعزام می شود، اما دیگر مصدوم ، هنوز در بیمارستان به سر می برد و در صورت ترخیص به کشورمان اعزام خواهد شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی حج ، «منعم شمشادی» در تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه فرودگاه جده افزود: هادی رییسی ۴۲ ساله یکی از مصدومان حادثه، در بخش آی سی یو بیمارستان «سلیمان فقیه» جده بستری است.

وی ادامه داد: این زایر از لحاظ وضعیت عمومی هوشیار، آگاه به زمان ، مکان و اشخاص است، اما در حالی که روز گذشته استفراغ خونی داشت و مشکوک به پارگی اعضای درون شکمی بود این حالت تداوم نداشت و این فرضیه رد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج در مکه مکرمه اضافه کرد:رییسی همراه با تکان دادن سر، مقداری سر گیجه داشته است، اما وضعیت عمومی او خوب ارزیابی می شود. در معاینه انجام شده، زخم روی سر، خونریزی فعال از گوش چپ و یک زخم بر روی آرنج دست چپ داشت و مقداری دردهای پراکنده در اثر ضربه دارد.

وی با بیان این که شکستگی و خونریزی مغزی در این مصدوم دیده نشده است، گفت: در سی تی اسکنی که از سر این مصدوم انجام شده مقداری شکستگی یا ترک خوردگی روی سطح جمجه بر روی استخوان پاریتال قابل مشاهده است.

شمشادی خاطر نشان کرد: خونریزی گوش علامت این است که شکستگی قاعده جمجمه وجود دارد، در سونوگرافی شکم مصدوم مشخص شد که وی مشکل خونریزی داخلی ندارد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: در صحبتی که با پزشکان معالج انجام شد، وضعیت وی را از لحاظ عمومی خوب ارزیابی کرده اند. بیمار در حال گرفتن آنتی بیوتیک و داروهای مسکن است و پزشکان گفته اند که امروز صبح، سی تی اسکن سر دوباره تکرار می شود.

وی افزود: مصدوم تا دیروز ظهر، تغذیه ممنوع بود و از دیروز ظهر رژیم مایعات برای وی شروع شده که علایم نشاندهنده رو به بهبود بودن حال عممی وی است.

بنا به اظهار نظر پزشکان معالج وی ، در صورت نداشتن علایم حاد طی ۴۸ ساعت آِینده مجوز انتقال به ایران صادر می شود.

شمشای ادامه داد: بیمار مقداری مضطرب و نگران بود که با صحبت های انجام شده و اطمینان از نداشتن مشکل خاص از اضطرابش کاسته شده است.

وی یادآور شد: مصدوم دوم یعنی خانم طاهره شادکام ۴۵ ساله، تنها دچار پارگی و زخم پشت ساق پا است که پس از انجام بخیه و پانسمان ، به مدت ۱۰ ساعت در بیمارستان بستری بوده و با دریافت آنتی بیوتیک خوراکی همراه با مسکن از بیمارستان ترخیص و به هتل محل اقامت فرستاده شده است.

عصر روز ۱۵ فروردین ماه بر اثر برخورد یک دستگاه ماشین خدماتی با محل استقرار زائران ایرانی که در سالن ترانزیت فرودگاه جده آماده رسیدن اتوبوس برای سوار شدن به هواپیمای سعودی شماره ۲۸۴۲ و عزیمت به خاک جمهوری اسلامی ایران بودند، متاسفانه دو زائر ایرانی درگذشتند.
کد مطلب: 26848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *