۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹

تبادل نظر تلفنی لاریجانی با روسای مجلس کشورهای منطقه

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگوها و رایزنی‌های خود با روسای مجالس کشورهای منطقه پیرامون آخرین تحولات منطقه بویژه تجاوز اخیر هوایی شدید صهیونیستی به سوریه با روسای مجالس کشورهای عمان، کویت و اردن گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد
به گزارش ایسنا، لاریجانی، خالدین حلال المعولی، علی فهذالراشد و طاهر المصری روسای مجالس ایران، عمان، کویت واردن در گفت‌وگوهای خود ضمن محکوم کردن حمله هایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، بر حمایت خود از ملت سوریه در مقابل متجاوزات رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از تحولات جاری منطقه و بهم ریزی اوضاع سوریه به تجاوز جدیدی علیه یک کشور اسلامی دست زده است، افزود: رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام است، نباید اجازه داد این رژیم متجاوز با سوءاستفاده از شرایط جاری به سیاست‌های تجاوز تجاوزکارانه خود علیه کشورهای اسلامی ادامه دهد.
وی افزود: کشورهای اسلامی با وجود پاره‌ای اختلاف نظرها یکپارچه در مقابل رژیم اشغالگر قدس و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند.
وی در ادامه بی‌ثبات کردن اوضاع سوریه را در راستای منافع قدرت‌های جهان و رژیم اشغالگر قدس دانست و تصریح کرد: تضعیف سوریه فرصتی برای رژیم صهیونیستی و در راستای منافع این رژیم متجاوز می‌باشد.
براساس این گزارش، رییس مجلس عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر موضع کشورش در محکوم کردن حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، تجاوز بسیار شوم و ننگین و در راستای سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم به کشورهای اسلامی و عربی است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: اوضاع سوریه هرچه زودتر به سوی آرامش و امنیت رفته و خون‌ریزی‌ها و خشونت‌ها در این کشور متوقف شود.
علی فهد الراشد رییس مجلس کویت نیز در گفت‌وگوی خود با رییس مجلس شورای اسلامی با بیان موضع کشورش در محکومیت حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: کویت تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم کرده و خواهان اتخاذ موضع قاطع کشورهای اسلامی بر علیه این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی هستیم.
طاهر المصری رییس مجلس اردن نیز در گفت‌وگو با رییس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: تنها راه‌حل مشکلات سوریه گفت‌وگو و مذاکره و حل مسائل با شیوه‌های مسالمت‌آمیز است.
وی افزود: راه‌حل‌های خشونت‌بار و قهرآمیز هرگز نمی‌تواند به نتیجه مطلوب دست یابد.
رییس مجلس اردن همچنین حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و متوقف شدن خشونت‌ها در این کشور را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: اردن از هر ابتکاری برای ایجاد آرامش و امنیت در سوریه حمایت می‌کند و آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این راستا می‌باشد.
کد مطلب: 21973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *