۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸

نشست مشورتی درباره سوریه در قاهره

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی در قاهره طی نشست با برخی از کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها درخصوص آخرین تحولات منطقه و سوریه به بحث و رایزنی پرداخت .
به گزارش ایسنا صالحی در این نشست ضمن محکوم ساختن حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه به برگزاری نشست مشورتی دوستان سوریه در تهران و همچنین نشست معارضین سوریه در کشورمان پرداخت و با تشریح دیدار اخیرش در مونیخ با معاذالخطیب بر تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت آرامش به سوریه در چارچوب گفت‌وگوی سوری – سوری تاکید کرد .
صالحی به مخالفت مردم سوریه با اقدامات تروریستی و تخریب زیرساخت‌های این کشور همچنین گروه‌های غیر مسوول که عمدتاً از سایر کشورها وارد سوریه
شده و به ایجاد مشکلات و بحران برای مردم می‌پردازند اشاره و ورود نیروهای مردمی برای برقراری آرامش به سوریه را مورد توجه قرار داد .
صالحی تصریح کرد در حال حاضر کشورهای مختلف به رغم ابتدای بحران سوریه به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل مشکلات سوریه راه حل سیاسی است
و با اقدامات نظامی نمی‌توان به نتیجه رسید .
وزیر امورخارجه در پایان مشارکت کشورهای مختلف برای بازگشت امنیت و آرامش به سوریه و تلاش برای کمک به مردم این کشور برای رهایی از بحران موجود را خواستار شد .
کد مطلب: 22067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *