۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۵

مذاکره با آمریکا منطقه ممنوعه نظام نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکا با سه شرط ایران موافقت کند به طور قطع بحث رابطه با آمریکا قابل مذاکره و قابل حل است و با اجازه مقام معظم رهبری این کار شدنی است.
ایلنا: عوض حیدرپور شهرضایی درباره اظهارات علی اکبر صالحی در اجلاس امنیتی مونیخ پیرامون مذاکره مستقیم با آمریکا اظهار کرد: موضع صالحی موضع نظام بوده است و باید بگویم حقیقتاً مذاکره با آمریکا منطقه ممنوعه نظام نیست و ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که گفت‌وگو بهترین راه حل و بهترین راهکار برای حل مسائل و مناقشات میان کشور‌ها است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: علی القاعده ما سه راه داریم گفت‌و‌گو، قهر و یا جنگ و نزاع، جنگ و نزاع اصلاً پسندیده نیست و قهر هم در اسلام توصیه نشده بنابراین تنها راه گفت‌و‌گو باقی می‌ماند.
وی افزود: البته آقای صالحی این عنوان مشروط را گذاشته است که آمریکا باید ایران را به عنوان یک کشور مستقل و تابع اسلام و قرآن به رسمیت بشناسد و در ذهن داشته باشد که این ملت ایران هستند که از نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی می‌کنند و بنابراین دست از دشمنی با نظام بردارد.
حیدرپور تصریح کرد: اگر آمریکا با این سه شرط موافقت کند به طور قطع بحث رابطه با آمریکا قابل مذاکره و قابل حل است و با اجازه مقام معظم رهبری این کار شدنی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی درباره پخش فیلم ملاقات سعید مرتضوی با فاضل لاریجانی در سایت یوتیوب تاکید کرد: این موضوع قطعاً مورد پیگیری کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار خواهد گرفت و حتی تهیه فیلم در سازمان تامین اجتماعی اقدامی مجرمانه بود حتی نشان دادن این فیلم در مجلس هم اقدامی مجرمانه بود و برداشت ما این است که قوه قضاییه باید به این موضوع رسیدگی کند.
وی درپایان گفت: هیچ منبعی جز دولت نمی‌توانسته است این فیلم را در سایت خارجی توزیع کند و باید با تهیه کنندگان و پخش کنندگان این فیلم برخورد جدی انجام بگیرد.
کد مطلب: 22082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *