۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۲

مصلحت مذاکره با آمریکا در رأس نظام برنامه‌ریزی می‌شود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در دکترین تعریف شده نیروهای مسلح، هر تهدیدی بلافاصله متناسب با نوع تهدید پاسخ داده می‌شود، و این دکترین جنبه تبلیغاتی ندارد.
  سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در همدان با بیان این که در اسناد دشمن به وضوح بر وجود سه نوع جنگ نرم، اقتصادی و علمی فناوری اشاره شده است، اظهار داشت: دشمن کاملاً تردید دارد که اگر جنگ سختی بر ایران تحمیل شود، بتواند آن را مدیریت کند، لذا جنبه‌های دیگر جنگ، از جمله جنگ فرهنگی، اقتصادی و علمی فناوری را پیش برده‌اند.
وی با بیان این‌که در ستاد کل نیروهای مسلح اخیراً قرارگاه جنگ نرم تشکیل شده است، افزود: در عرصه جنگ اقتصادی نیز نیازمند شکل‌گیری قرارگاه عملیاتی هستیم، تا اجازه ندهد کشور بیشتر از این دچار چالش شود.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مذاکره با آمریکا تصریح کرد: مصلحت مذاکره با آمریکا در رأس نظام برنامه‌ریزی می‌شود، از طرف دیگر تا زمانی که آمریکا رابطه گرگ و میش خود را نسبت به سایر کشورها و همچنین جمهوری اسلامی داشته باشد، هیچ مذاکره جدی و منجر به نتیجه‌ای قابل تصور نیست.
وی در ارتباط با آمادگی جمهوری اسلامی در پاسخ به هرگونه حمله به کشور گفت: در دکترین تعریف شده نیروهای مسلح، هر تهدیدی بلافاصله متناسب با نوع تهدید پاسخ داده می‌شود، و این دکترین جنبه تبلیغاتی ندارد.
جزایری درباره اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده‌اند نیز گفت: اگر باور داشته باشیم که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، باید سیستم‌های پدافندی اقتصادی ما به کار بیفتد و در چارچوب الگوی کلانی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند به نظر می‌رسد اقتصاد مقاومتی راه حل مناسب و استراتژیک برای مقابله با جنگ اقتصادی است.
وی همچنین در ارتباط با وضعیت ایران نسبت به سوریه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی حامی بدون چون و چرای مقاومت در منطقه است و حمایت‌های معنوی از حزب‌الله، حماس و دولت و مردم سوریه از مدت‌ها قبل بوده و ان‌شاءالله در آینده هم خواهد داشت.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی یادآور شد: یکی از راهبردهای اصلی دشمن در جنگ نرم، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی، و جهت اصلی هجمه نرم و جنگ فرهنگی هم متوجه همین نکته است، یعنی همه تلاش‌ها در جنگ نرم اتفاق می‌افتد تا بتواند سبک زندگی را تغییر دهد، یعنی افکار، باور و رفتار را دچار تغییر کند که اگر این اتفاق بیافتد اتفاق چهارم یعنی تغییر ساختار در یک جامعه می‌تواند به راحتی تحقق پیدا کند.
وی تأکید کرد: باید بپذیریم که سال‌ها جامعه ما نسبت به این مسئله غفلت کرده، و در اینجا دچار صدماتی شدیم، پس برای جلوگیری از صدمه بیشتر و ترمیم خرابی‌ها به نظر می‌آید نیاز به یک کار جهادی و انقلابی داریم که در این زمینه صورت گیرد.
سردار جزایری در زمینه تولیدات صنایع دفاعی کشور نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در طول تاریخ خود به مرحله‌ای از رشد علمی، فناوری و تولیدات و تجهیزات دست پیدا کرده که می‌تواند از خودش در برابر هر قدرتی دفاع کند.
وی همچنین در زمینه تهدیدات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی نسبت به ایران و طرح حمله نظامی به کشور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه بهتر است به فکر موشک‌های ابتدایی و دست‌ساز رزمندگان غزه باشد که حتی قادر نیست جلوی نفوذ آنها به سرزمین‌های اشغالی را بگیرد.
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به موضوع «پیچ تاریخی» خاطرنشان کرد: وضعیت پیش رو در منطقه و دنیا حاکی از آن است که در واقع ما باید منتظر یک آینده جدید در نظم جهانی باشیم و به نظر می‌آید آن چه مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی نام برده‌اند، مبتنی بر این آینده نظام جهانی باشد.
وی افزود: در این آینده نظام جهانی، جمهوی اسلامی ایران می‌تواند و باید سهم عمده‌ای را ان‌شاءالله به خودش اختصاص دهد، گفتمان جمهوری اسلامی بر خلاف گفتمان آمریکایی‌ها و غربی‌ها یک گفتمان صلح عادلانه است.
کد مطلب: 13873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *