۰
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۵

اوباما از اقدام نظامی علیه ایران جلوگیری می کند

رادیو ارتش اسرائیل با اشاره به همزمانی سفر احتمالی اوباما به منطقه با ضرب‌الاجلی که نتانیاهو سال گذشته برای ایران تعیین کرده بود، ادعا کرده است که این سفر با هدف جلوگیری از اقدام نظامی علیه ایران انجام می‌شود
به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، گزارش شده است که اصلی‌ترین هدف «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از سفر به منطقه، جلوگیری از اقدام نظامی احتمالی علیه ایران ایران است.
هفته قبل بود که کاخ سفید از برنامه اوباما برای سفر به خاورمیانه خبر داد. گزارش شده است که وی قرار است در این سفر به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و اردن سفر کند. روزنامه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که این سفر احتمالا روز ۲۰ مارس انجام می‌شود. این اولین سفر اوباما به عنوان رئیس‌جمهور به فلسطین اشغالی خواهد بود.
رادیو ارتش اسرائیل امروز به نقل از یک منبع آگاه بی‌نام گزارش داده است که اوباما می‌خواهد در این سفر شخصا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بخواهد که برنامه‌های خود برای حمله نظامی احتمالی علیه ایران را متوقف کند.
پیش از این «دنی آیالون» معاون وزارت خارجه اسرائیل گفته بود اوباما قصد دارد در این سفر جلسه‌ای مشترک با حضور «بنیامین نتانیاهو» و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار کند. وی در این جلسه از دو طرف خواهد خواست تا مذاکرات صلح را از سر بگیرند. احتمالا او از اسرائیلی‌ها هم می‌خواهد تا شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را متوقف کنند. رادیو ارتش اسرائیل ضمن تائید این خبر گزارش داده است که ممکن است در این نشست «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز به عنوان میانجی حضور داشته باشد.
به گزارش رادیو ارتش اسرائیل آنچه که بیش از همه این سفر را اهمیت می‌بخشد، زمانبندی این سفر است. طبق گزارش‌های منتشر شده، این سفر قرار است در بهار سال ۲۰۱۳ انجام شود. این تاریخ همان موعدی است که نتانیاهو در سخنرانی سال گذشته‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل آن را ضرب‌الاجلی برای حمله نظامی به ایران اعلام کرده بود. در این گزارش آمده است: اوباما می‌ترسد که نخست‌وزیر تصمیم به حمله به ایران بگیرد، آن هم در زمانی که از حمایت کابینه جدید برخوردار است، تیم امنیتی جدید تشکیل داده و ضمنا دو مخالف اصلی اقدام نظامی علیه ایران یعنی «دن مریدور» و «بنی بگین» نیز دیگر در کابینه حضور ندارند.
پیش از این گفته می‌شد موضوع صلح با فلسطینی‌ها مهمترین موضوعی است که در سفر اوباما به فلسطین اشغالی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما «عوزی اراد» مشاور سابق نتانیاهو در زمینه امنیت داخلی اسرائیل امروز در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل، بحث ایران را مهمترین دلیل سفر اوباما به منطقه اعلام کرده است.
امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه این رژیم گفته بود سه موضوع ایران، سوریه و صلح فلسطین اصلی‌ترین محورهای مذاکره با اوباما خواهد بود.
کد مطلب: 22478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *