۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۸

خواسته دولت افزایش ۶۰ درصدی قیمت خودرو است

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه احتمال دارد قیمت خودرو با ارز مبادله ای قیمت گذاری شود و مجلس از این تصمیم راضی نیست گفت: قیمت واقعی خودرو نمی تواند بیش از یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش داشته باشد.
مهر: بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه مشترک عصر امروز این کمیسیون با وزیر و معاونان وزارت صنایع به همراه مدیران شرکت ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: در این جلسه که در حال برگزاری است وزارت صنایع و مدیران شرکت های خودروسازیپیشنهاد دادند که کف قیمت خودرو را با قیمت ارز مبادله ای تعیین کنیم و سقف آن نیز همان قیمت بازار باشد و مابه التفاوت آن به حساب خزانه واریز شود.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از این طرح معتقدند مابه التفاوت این پول که قرار است به حساب خزانه واریز شود نباید از جیب مردم برداشت شود.
نعمتی با بیان اینکه احتمال این وجود دارد که در نهایت قیمت مبادله ای به تصویب برسد و مجلس از این تصمیم راضی نیست گفت: قیمت واقعی خودرو نمی تواند بیش از یک و نیم تا دو میلیون تومان افزایش داشته باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم با نرخ مبادله ای قیمت خودرو را در نظر بگیریم حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.
نماینده اسدآباد ادامه داد: پیشنهاد مجلس این است که قیمت خودرو پائین تر از نرخ مبادله ای ارز محاسبه شود و به میزان مصرف صنایعی که برای خودروسازی وارد کشور می شود به همان مقدار ارز با قمیت مبادله ای محاسبه گردد و مجلس بالاتر از این قیمت و رقم های خودساخته را قبول ندارد.
کد مطلب: 22701
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *