۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۴

آقا تهرانی:سرباز می خواهیم نه سردار

در همایش انتخاباتی گروه پایداری چه گذشت؟
فردا:وزرای قدیم دولت احمدی نژاد و حامیان سرشناس وی امروز همایشی انتخاباتی برگزار کردند تا ویژگی های دولت مطلوب خود را شرح دهند . همایشی که در لفافه ادامه مسیر دولت فعلی را تجویز کرد. پیشتر این افراد که گروهی به نام پایداری را تشکیل داده اند همایش های انتخاباتی مشابه را نیز برگزار کرده بودند اما همایش امروز را می توان ورود جدی و آشکار این گروه برای تئوریزه کردن مسیر انتخاباتی مطلوب خود دانست . مسیری که امتداد وضع موجود و ویژگی های دولت فعلی را دنبال می کند .
استاد اخلاق دولت: سرباز می خواهیم نه سردار!
حجت الاسلام آقا تهرانی استاد اخلاق کابینه احمدی نژاد در این همایش ویژگی های رییس جمهور مطلوب یاران دولت را تبیین کرد. آقا تهرانی که از مهمترین حامیان دولت محسوب می شود و در سخنان عجیبی در سال ۹۰ به توجیه خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد پرداخته و آن را به استراحت و فکر کردن در منزل تشبیه نموده بود! در این همایش انتخاباتی و در سخنان خود تاکید کرد که «برخی در داخل می‌گویند باید افرادی را که صفت سردار بودن را یدک می‌کشند بیاوریم، این چه کاری است این اقدامات غلط است. ما در راه ولایت سردار نمی‌خواهیم بلکه نیاز به سرباز داریم .» وی بدون اشاره به اینکه احمدی نزاد سرباز بوده است یا سردار، ادامه داد: برخی از این افراد تحت عنوان اصولگرا فعال هستند اما گاهی بر سر لج و لجبازی اصول خراب می‌شود که باید به این نکته توجه کرد. استاد اخلاق کابینه احمدی نزاد که نقش مهمی در روی کار آمدن احمدی نژاد داشت، در سال ۸۸ اوصاف عجیب وغریبی در نعت آقای احمدی نژاد و دولت نهم و دهم بکار برده بود. برخی از تحلیلگران معتقدند که این نماینده مجلس از تهران در انتخابات آینده نیز به فردی مانند رییس جمهوری فعلی می اندیشد. این عده عدم ورود به میدان نقد صریح دولت در عرصه های اقتصادی و سیاسی توسط وی و همکارانش را نیز شاهدی بر این مدعا ذکر می کنند وی همچنین در این همایش اشاره نکرد که چه مباحثی در قالب درس اخلاق در کابینه مطرح می شده است که نتیجه آن اقدام غیر اخلاقی آقای رییس جمهور در روز یکشنبه در مجلس بوده است؟!
وزیر ثروتمند دولت نهم و دهم و دلسوزی برای محرومین
مطابق انتظارها همایش امروز گروه پایداری ادامه خط جریان دولتی در قبال اصولگرایان بود . صادق محصولی وزیر سابق دولت که در محافل سیاسی از او به عنوان لیدر اصلی گروه پایداری ذکر می شود، درباره اقدام رییس جمهور درباره روز یکشنبه مجلس هیچ صحبتی نکرد و بر عکس تند ترین انتقادات خود را روانه مجلس کرد. محصولی که از سرشناس ترین وزرایی بود که همراه با دولت و جریان انحرافی ریشه دوانده در آن طی دولت نهم و دهم طی طریق می کرد . این روزها به نظر می رسد پس از پایان ماموریت اجرایی به ماموریت سیاسی خود را آغاز کرده است. وی در انتخابات مجلس نهم در قالب گروه پایداری به مقابله با اصولگرایان منتقد دولت همت گمارد و اکنون در آستانه انتخابات دیگر به نظر می رسد برای تکمیل این ماموریت سیاسی خود به میدان آمده است .
محصولی در همایش امروز پایداری با اشاره به شعار برخی نامزدهای در انتخابات گفت: شاهد هستیم که نشانی از پایداری و مقاومت دراین شعارها دیده نمی شود و بیشتر برای جذب قشر خاکستری مطرح می شوند.محصولی با اشاره به شعار برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عده ای توسعه مدنی رفاه و دولت قانون را برای خود به عنوان شعار و ملاک قرار داده اند درحالی که همه ما موظفیم به تکلیفی عمل کنیم که رهبری مشخص می کند.
وزیر دولت نهم با تاکید بر شعار "مقاومت و پایداری" به انحرافی که در دوران سازندگی و غلبه توسعه بر عدالت و له شدن افراد محروم در برابر توسعه کشور به وجود آمد اشاره و تصریح کرد: در زمان اصلاحات نیز شاهد تساهل و تغافل فرهنگی و سازش در برابر غرب و میدان دادن به اسلام‌ستیزان بودیم؛ متأسفانه اخیراً نیز شاهد انحرافات دیگری مانند مکتب ایرانی هستیم.
آقای محصولی در حالی شعار "مقاومت و پایداری" را مطرح و برای محرومین دلسوزی می کند که در دهه هفتاد و هشتاد، پایداری وی در کسب ثروت، شبهات زیادی را درباره مسائل مالی وی و زندگی اشرافی او بوجود آورد، حتی در مجلس هفتم به علت همین شبهه ها وی برای تصدی وزارت نفت رای نمایندگان را به دست نیاورد و از سوی مجلس رد شد. محصولی که به عنوان یار غار آقای احمدی نژاد در سال های دور و نزدیک شناخته می شود در ادامه سخنان خود در این همایش تاکید کرد: برخی دوستان در انتخابات مجلس نهم سعی کردند برخی را برای انتخابات ریاست جمهوری تطهیر کنند درصورتی که کار آنها ثمره نداشت و نتیجه کار این دوستان مجلسی شد که امروز دل رهبر را خون کرده است ما به این برادران حزب اللهی که پشیمان شده اند می گوییم مراقب باشید تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید.
این همراه همیشگی احمدی نژاد که هیچگاه درباره سابقه دوران جنگ و همچنین شبهات مالی خود پاسخ صریح نداده است، همچنان در سخنرانی های اخیر خود سنگ ولایت را به سینه می زند. برای بسیاری از فعالان سیاسی که شناخت دقیقی از کارنامه و سابقه وی دارند، این موضع گیری ها چرخشی عجیب تلقی می شود.
در مجموع سخنان محصولی در همایش امروز نشان می دهد که یک اشتراک نظر و هماهنگی تاکتیکی میان گروه پایداری و جریان انحرافی دولت برقرار است . وی در سخنان خود بدون اشاره به تنش آفرینی این روزهای احمدی نژاد و طرح مسئله«انتخابات آزاد » از جانب وی مستقیما مجلس را نشانه می رود تا ماموریت سیاسی وی طی روزهای آینده اجرا شود. بنابراین بیراه نیست که این سخن ادامه مسیری ارزیابی شود که طی روزهای گذشته از سوی افراد منتسب به دولت سامان یافته است.
با توجه به سخنان آقا تهرانی و محصولی این احتمال به صورت جدی مطرح است که این گروه با دولت به اشتراک نظر و عمل در انتخابات آینده برسند ؛استاد اخلاق دولت از احمدی نژاد دیگری با نام مستعار «سرباز» سخن می گوید و لیدر سیاسی پایداری،صادق محصولی به مجلس و اصولگرایان منتقد دولت می تازد.اینها همه نشانه ای است از ائتلاف دوباره یاران قدیم با یگدیگر تا «احمدی نژادی » دیگر به انتخابات آتی عرضه شود!
کد مطلب: 22940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *