۰
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶
یک نماینده مجلس نهم :

تا وقتی احزاب فعال نشوند وضعیت همین است

حامد قادرمرزی معتقد است مشکلات فعلی کشور حاصل کمرنگ بودن فعالیت احزاب است
حامد قادرمرزی معتقد است مشکلات فعلی کشور حاصل کمرنگ بودن فعالیت احزاب است

حامد قادرمرزی گفت: تا زمانی که احزاب در کشور ما فعال نشوند شاهد تداوم وضعیت فعلی در مورد عدم پاسخگویی مسئولان در قبال مشکلات مردم خواهیم بود.
وی در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر با تاکید بر اینکه اهمیت احزاب در این است که اندیشه ها را در مباحث سیاسی سازماندهی می کنند گفت: وجود احزاب به عنوان یک رکن از جمهوریت و دموکراسی برای هر جامعه ای که مردمش معتقد به دموکراسی باشند، اهمیت دارد. این نیست که یک نامزد ریاست جمهوری حرفی بزند و هر کاری که دلش خواست انجام دهد، اما کسانی نباشند که بتوانند این حرفها را بررسی کنند. نماینده قروه با تاکید بر اینکه احزاب می توانند مشخص کنند که نامزد ریاست جمهوری تا چه اندازه آرمانگرا، برنامه محور یا شعارگراست گفت: احزاب می توانند برنامه ها را تبیین کنند اما اشخاص نمی توانند. وی افزود: در جامعه ای که جمهوری و دموکراسی به عنوان یک ارزش تلقی شود، اشخاص مسئول نیستند بلکه احزاب هستند که می توانند با نگاه تخصصی به اظهارات افراد توجه داشته باشند. قادر مرزی با تاکید بر اینکه امکان دارد یک حزب از نامزدی حمایت یا او را نقد کند گفت: در هر صورت این حزب در آینده باید به مردم پاسخگو باشد؛ اگر با کینه حرف زده و فرد منتخب خوب از آب درآمده باید پاسخگو باشد و اگر حزب حمایت کرده و فرد منتخب بد از آب درآمده حزب باید پاسخگو باشد. وی با اعلام اینکه احزاب شخصیت حقوقی دارند و حضورشان در همه انتخابات نیاز است گفت: حرفهایی که در حال حاضر زده می شود ارزش چندانی ندارد حتی اگر افراد صاحب نظر این حرفها را مطرح کنند زیرا پشتوانه ای ندارد. عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از ضعف احزاب گفت: متاسفانه اغلب احزاب در تمام دوره ها فعالیت ندارند و فقط در دوره انتخابات فعال می شوند که این نقطه ضعف است. وی با اعلام اینکه احزاب باید به مناسبتهای گوناگون بیانیه بدهند یا واکنش نشان دهند گفت: احزابی که از نامزدی حمایت کرده اند باید به حمایت از وی بپردازند و مخالفان نیز باید به نقد او بپردازند در حالی که این اتفاق نمی افتد. قادر مرزی با اشاره به احزاب اصولگرایی که از احمدی نژاد حمایت کرده بودند گفت: اکنون زمان آن است که این احزاب اصولگرا برای حفظ آبرویشان به صورت رسمی به انتقاد از احمدی نژاد و دولتش بپردازند و در این زمینه پاسخگو باشند اما نه تنها این انتقادها را شاهد نیستیم بلکه شاهد سکوت معنا دار این احزاب هستیم.
وی با انتقاد از احزاب اصولگرایی که به حمایت بی مورد از دولت احمدی نژاد می پردازند گفت: این دیگر از آن رفتارهای تاسف آور است که در این فضای بحرانی به حمایت از دولت می پردازند و معنای حزب را زیر سوال می برند. عضو کمیسیون عمران در پاسخ به اینکه چرا احمدی نژاد به احزاب اعتقادی ندارد گفت: من عقیده دیگری دارم. احمدی نژاد به احزاب اعتقاد دارد اما به احزابی اعتقاد دارد که از دولتش با تمام سوء مدیریتها و نقطه ضعفها حمایت کنند. وی تاکید کرد: احزاب حامی دولت نیز اگر بخواهند به انتقاد از دولت بپردازند مورد غضب احمدی نژاد قرار می گیرند و این رفتار نشان می دهد که هنوز معنای حزب در ایران روشن نیست. قادر مرزی با تاکید بر اینکه باید بستری برای فعالیت احزاب در کشور وجود داشته باشد گفت: مهمتر این است که مردم خودشان بخواهند حزب و فعالیت حزبی در کشور وجود داشته باشد. باید مردم به یک درک مشترک برسند که می توانند از طریق احزاب مطالباتشان را پیگیری کنند. وی افزود: بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری یا مجلس یا شورای شهر، کار مردم نیست بلکه احزاب باید در مورد صلاحیت افراد بررسی کنند. نماینده قروه افزود: تا زمانی که حزب نباشد، افرادی مانند احمدی نژاد بر مصدر قدرت می نشینند و پس از آنکه وضعیت مردم به اینجا رسید که تورم، بیکاری و گرانی از حد و اندازه گذشت، تازه مردم در کوچه و بازار تاسف می خورند که چرا به این فرد رای دادند.

کد مطلب: 15717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *