۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۴

نگرانی اسرائیل ازسفر بان کی مون به ایران

هاآرتض در گزارش خود می نویسد : اسرائیل از آن می ترسد که سفر بان کی مون به تهران تلاش های انجام گرفته برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را با مشکل مواجه کند.
مهر : یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از نگرانی سران رژیم صهیونیستی از سفر دبیر کل سازمان ملل متحد به تهران و تاثیر آن بر پرونده هسته ای ایران خبر داد.

هاآرتض در گزارش خود می نویسد : اسرائیل از آن می ترسد که سفر بان کی مون به تهران تلاش های انجام گرفته برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را با مشکل مواجه کند.

به نوشته این روزنامه، هنوز دبیر کل سازمان ملل سفر به تهران را برای شرکت در نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ( نم ) تائید نکرده اما برخی منابع از تمایل وی برای حضور در ایران خبر داده اند.

در همین رابطه یک منبع مستقر در نیویورک به هاآرتض گفت : دبیر کل سازمان ملل تصمیبم دارد در نشست آتی نم که در اواخر ماه جاری در ایران برگزار می شود، حاضر شود.

مقامات تل آویو و واشنگتن معتقدند که چنین سفری تلاش ها برای منزوی کردن ایران را برباد داده و موجب می شود که ایران مشروعیت بین المللی خود را مجددا بدست بیاورد.

به نوشته هاآرتض، اسرائیل اخیرا نگرانی خود از سفر بان کی مون به ایران را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل رسانده و اعلام کرده این سفر موجب مخابره این پیام به جهانیان می شود که اوضاع در ایران آرام است و علاوه بر آن این سفر اقدامات جهانی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را نیز با شکست مواجه می کند.

در همین رابطه مقامات سازمان ملل در پاسخ به این نگرانی های تل آویو اعلام کرده اند که اگر دبیر کل به ایران سفر نکند بار دیگر مخالفت سازمان ملل با تولید سلاح های اتمی را اعلام می کند.

"مارتین نصیرکی" سخنگوی بان کی مون به هاآرتض گفت : ما از گزارش هایی که درباره سفر دبیر کل به ایران منتشر شده آگاهی داریم اما من نمی توانم آنها را تائید کنم و درباره آنها سخنی بگویم.

این روزنامه در ادامه از وارد شدن برخی فشارها بر بان کی مون برای عدم حضور در ایران خبر داده و می نویسد : برخی مقامات سازمان ملل اعلام کرده اند که دبیر کل هنوز درباره سفر به ایران تصمیم نگرفته اما برخی دیگر می گویند که بان کی مون اعلام نظر درباه سفر به تهران تا لحظه آخر به تعویق انداخته تا بدین صورت فشارهای وارده بر ایران در این رابطه را منحرف کند.
کد مطلب: 2297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *