۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۵

احمدی‌نژاد:به گزینش گفتم به جوانان گیر ندهد

رییس‌جمهور با اظهار بی‌اطلاعی از مصوبه دولت در مورد استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست‌جمهوری گفت: دستور دادم برای این هزار و ۵۰۰ نفر مسابقه برگزار شود و به گزینش هم گفتم به مردم الکی گیر ندهد.
به گزارش تسنیم ، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در مورد استخدام‌ها در دولت گفت: طبق قانون اساسی امور استخدامی بار رئیس جمهور است. ضمن اینکه در این ۷ سال، ۸۰۰ هزار نفر از دولت بیرون رفته‌اند و یک خلایی پیدا شده است. البته در دستگاه‌‌ها کارمند داریم که وضعیت استخدامی‌شان مشخص نیست و تعداد آنها نصف ۳۰۰ هزار نفری است که برای آن فراخوان اعلام شده است.
وی ادامه داد: دولت ۳۱۵ الی ۳۲۰ هزار نفر را تصویب می‌کند که به معنای استخدام جدید نیست، اما دولت این امکان را فراهم کرده که همه بتوانند در این فرصت شرکت کنند و این استخدام فشاری به بودجه نمی‌آورد.
رئیس جمهور افزود: وقتی به بیمارستان‌ها تخت اضافه می‌شود و یا مدرسه و دانشگاهی ساخته می‌شود، به معنای آن است که کار لازم دارد و وقتی یک استان جدیدی ایجاد می‌شود، به نیروی انسانی جدیدی نیاز است. البته طبق اصل ۴۴ بخش‌هایی از دولت را واگذار کردیم.
احمدی‌نژاد در مورد استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق قانون اساسی استخدام کارمندان نهاد ریاست جمهوری در اختیار رئیس جمهور است و نیازی به مصوبه دولت ندارد. من نیز از مصوبه اطلاع نداشتم و برای آن هم دستور دادم که برای این هزار و ۵۰۰ نفر مسابقه برگزار شود که به معنای آن است که من از کف اختیارات رئیس جمهور هم گذاشتم و این دولت، دولت مردم و عدالت است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را به انتخاب خودش استخدام کند. اما من آن‌را به مسابقه گذاشتم و تاکید کردم که امتحان عادلانه و برای هر استان مخصوص خودش برگزار شود و به گزینش هم سفارش کردم که به جوانان الکی گیر ندهد و ماجرا خیلی شفاف است و هر وزارتخانه در هر پست و شهری مشخص است.
رئیس جمهور در مورد طرح مسکن مهر گفت: وقتی سطح عمومی قیمت‌ها بالا می‌رود، طبیعی است که روی قیمت مسکن هم تاثیر می‌گذارد که ما سعی کردیم کمک بیشتری بکنیم . البته یک عده با همان قیمت‌ها صاحب خانه شدند. اما در هر حال ما سعی می‌کنیم که بیشتر کمک کنیم و وامی که از ۱۵ میلیون تومان شروع شد و به ۱۸، ۲۰ و در بعضی موارد به ۳۰ میلیون تومان نیز رسید و یک منبع دیگر هم فراهم کردیم که کمک و یا قرض‌الحسنه در اختیار مردم قرار داد. ما به دنبال آن هستیم که قیمت‌ها زیاد بالا نرود.
احمدی‌نژاد افزود: یک طرح‌هایی نیز در قالب مسکن مهر آغاز کردیم برای کسانی که سطح مالی بالاتری دارند. مثلا متراژ خانه را زیاد کردیم و یا برای آنها مالکیت در نظر گرفتیم و این طرح مخصوص کسانی است که خانه با متری ۴ و ۵ میلیون تومان در تهران را نمی‌توانند بخرند و طرح‌های دیگری نیز داریم که قیمت آن میانه است.
***مطمئنم در سال آینده قیمت مسکن می‌شکند***
وی در مورد رشد قیمت مسکن گفت: انتظار بخشی از افزایش قیمت‌ها را داشتیم. اما بخشی از آن جنگ روانی است که دشمن ایجاد می‌کند و عده‌ای هم ندانسته در زمین دشمن بازی کردند و قیمت ها را افزایش دادند وگرنه با وجودی که مسکن در حال ساخت داریم، چرا باید قیمت ها افزایش پیدا کند و مطمئنم که در سال آینده قیمت مسکن می‌شکند.
رئیس جمهور در مورد ورایز عیدانه به حساب مردم اظهار داشت: من واژه جبرانی را بیشتر از عیدانه می‌پسندم. اما درهرحال بخش وسیعی از مردم تحت فشار بودند و برایشان سخت گذشت که باید جبران می‌کردیم و نوسانات ارز این فشار را افزایش داد که دولت به دنبال جبران از طریق منابع هدفمندی یارانه‌ها بود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: جلسات متعددی برگزار شد و در جلسه‌ای هم در خدمت مقام معظم رهبری بودیم که ایشان تاکید کردند که به مردم کمک شود. این کمک‌ها به دو روش بود که یکی این بود که از درون اقتصاد برداریم و کمک کنیم و طریق دیگر این که پایه پولی را بالا ببریم و به مردم بپردازیم که روش دوم توافق شد، اما ما روش اول را می‌پسندیدیم و تبعات آن کمتر بود و سعی می‌کنیم با روش‌هایی این تبعات را کاهش دهیم.
وی افزود: به هر حال ما رقمی را از صندوق توسعه ملی قرض کردیم و برای عموم مردم نفری ۸۵ هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۰۰ هزار تومان واریز شد و یارانه اسفند را آخر اسفند واریز می‌کنیم تا کمکی به مردم شده باشد.
کد مطلب: 23924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *