۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۴

نتیجه نظرسنجی سیما درباره تحریم پسته

اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه شب گذشته پایش، با تحریم خرید و مصرف پسته در نوروز ۹۲ موافقت کردند.
به گزارش مهر، سئوال نظرسنجی این هفته برنامه زنده تلویزیونی پایش سوءاستفاده محتکرین از نیاز مردم به خرید پسته در شب عید اختصاص داشت و از بینندگان سیما پرسید: با توجه به احتکار پسته در هفته های اخیر، آیا موافقید نوروز امسال را بدون خرید و مصرف پسته جشن بگیریم؟ ۱.بلی ۲.خیر.
در این نظر سنجی بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند که ۸۷ درصد آنها به گزینه یک یعنی موافقت با تحریم خرید پسته رای دادند و ۱۳درصد هم با تحریم خرید پسته در نوروز۹۲ مخالفت کردند.
مرتضی حیدری در این برنامه یادآوری کرد با نخریدن پسته همه مشکلات حل نمی شود اما این حرکت، با هدف رعایت حال خانواده هایی که نمی توانند پسته بخرند، تنبیه موثر محتکرین پسته و زمینه سازی برای ادامه صادرات پسته برای کشور انجام می شود.
مجری این برنامه، نظر نامی وزیر ارتباطات که با برنامه تماس گرفته بود را در باره سوال نظرسنجی پرسید که وی پاسخ داد من هم با ایده نخریدن پسته در نوروز۹۲ موافقم و امسال پسته نمی خرم.
وی افزود: ذخیره طلای اروپا ۵۷۰ میلیون تن است مثلا یک بررسی سر انگشتی شده که در کشور ما فقط ۳۷۰ تن طلا در خانه ها وجود دارد. معتقدم باید با اصلاح فرهنگ مصرفی مردم، این پول و طلا ها به بانکها و شبکه اقتصاد بیاید به رشد اقتصادی کمک می کند.
در همین حال، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت که از افزایش شدید نرخ خدمات مخابرات جلوگیری کرده است. نامی که دیشب در برنامه پایش صحبت می کرد، با اعلام خبر فوق افزود: قیمت کنونی پست، پهنای باند و همچنین سایر اپراتورها قیمت سال ۹۰ است، یعنی مبنای این قیمتها با ارز سال ۹۰ است. همکاران پیشنهاد افزایش قیمت باند اینترنت را داده اند که من این را نپذیرفتم و دستور دادم که نه تنها قیمت جدید اعمال نشود بلکه قیمت های فعلی نیز کاهش یابد و به این صورت جلوی افزایش قیمت اینترنت را گرفتیم.
وی افزود: در موضوع تلفن ثابت، به دلیل اینکه اپراتورهای ما شرکتهای خصوصی هستند وزارت نمی تواند مستقیم دخالت کند ولی سازمان تنظیم مقررارات بر اینها کنترل دارد و به آنها دستور داده است که یک کاهش قیمت داشته باشند. من معتقدم که هر چه شبکه ما گسترش پیدا بکند، قیمتها کاهش پیدا کند. این در مورد فن آوری جدید نیز صادق است، یعنی هر چه فن آوری جدید گسترده‌تر شود باید قیمت آن کاهش یابد.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افزود: ما در مورد خدمات پستی تا جایی که مقدور بود قیمتها را کاهش دادیم. در ۱۵ خرداد سال آینده نشستی داریم و قطعا قیمتها کمتر خواهد شد ، هر چه دلار نوسان داشته باشد، این قیمتها می باید کمتر شود.
کد مطلب: 24821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *