۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۱

نامه صالحی به بان‌کی‌مون درباره ضرورت حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی انفجارهای روز سوم اسفندماه جاری در دمشق و کشته و زخمی شدن جمعی از مردم بی‌گناه ،طی نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد بر رعایت مسوولیت قانونی کشورها و نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه تاکید کرد و خواستار محکومیت این‌گونه حوادث تروریستی از سوی ارکان سازمان ملل شد.
به گزارش ایسنا علی اکبر صالحی افزود :جمهوری اسلامی ایران معتقد است تداوم اقدامات خشونت آمیز و انفجارهای کور موجب به تاخیر افتادن دستیابی به راه حل سیاسی و نشانه استیصال و درماندگی طرفهائی است که منافع خویش را در بی ثباتی سوریه می بینند .
دکتر علی اکبر صالحی همچنین تاخیر در روند حل و فصل بحران کنونی سوریه را به هیچ وجه به مصلحت مردم بی گناه این کشور ،کشورهای پیرامونی ،منطقه و جهان ندانسته و تاکید کرده است، این تاخیر می تواند بحران را در سطح منطقه فراگیر نموده و زمینه منازعات میان طوائف و گروهها را بیش از پیش فراهم سازد که مخاطرات ان نه تنها بر وضعیت منطقه و جهان اسلام بلکه بر نظام بین الملل اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت . وی افزود : از اینرو معتقدیم وظیفه انسانی . نوع دوستی از یکسو و مسئولیت قانونی کشورها و نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل حکم می کند که از یک تعامل همسو ومشترک برای حل و فصل مسالمت امیز بحران سوریه حمایت کنند .
وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از اقدامات تروریستی و خشونت آمیز گروههای افراطی و قانون گریز که مورد حمایت برخی کشورها بوده و با اقدامات خود به تشدید بحران و بی ثباتی در سوریه و منطقه دامن می زنند ،تصریح کرد : این شرایط ایجاب می کند با رایزنی و مشورت فراگیر از تکرار فجایع گذشته که اثار مخرب و جبران ناپذیری بر وضعیت منطقه و سوریه دارد ،جلوگیری شود.
دکتر علی اکبر صالحی مخالفت آمریکا با محکوم نمودن اینگونه جنایات از سوی شورای امنیت سازمان ملل را نشانه برخورد دوگانه و گزینشی این کشور در مبارزه با تروریسم دانست و خواستار محکومیت این عملیات تروریستی از سوی ارکان سازمان ملل گردید .
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل مسالمت امیز بحران سوریه در قالبهای منطقه ای و بین المللی را اعلام نمود .
کد مطلب: 24873
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *