۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۴

اتحادیه عرب در مسیر حل بحران سوریه سنگ اندازی نکند

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که اتحادیه عرب باید در مسیر حل و فصل بحران سیاسی موجود در سوریه سنگ اندازی نکند.
به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: اتحادیه عرب در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه سنگ اندازی نکند.
خلف المفتاح درباره تلاش گروه های مخالف نظام سوریه برای به دست آوردن کرسی این کشور در اتحادیه عرب گفت: به نظر می رسد اتحادیه عرب و مشخصا رژیم های عرب خلیج فارس به دنبال تقویت راه حل نظامی و خشونت های بیشتر در سوریه هستند.
وی تأکید کرد اتحادیه عرب به دنبال حل و فصل سیاسی بحران این کشور نیست بلکه در مسیر راه حل نظامی و کشتار بیشتر شهروندان سوری حرکت می کند. همچنین بر اساس این تلاش ها تنها یک گروه به عنوان نماینده گروه های مخالف نظام به رسمیت شناخته می شود.
باید تلاش شود بحران سوریه به صورت سیاسی و مسالمت آمیز حل و فصل شود و دولت سوریه بارها آمادگی خود را برای گفتگو با گروه های مخالف به ویژه گروه های مسلح اعلام کرده است.
تقویت گروه های مخالف داخلی و غیرمسلح به سود نظام سوریه است چرا که این وضع باعث تضعیف گروه های مخالف خارج نشینی خواهد شد که بر راه حل نظامی تاکید دارند. وی افزود: تحولات بین المللی نشان دهنده این مسئله است که تلاش می شود بحران سوریه به صورت سیاسی حل و فصل شود و تصمیمات اخیر اتحادیه عرب در زمان مناسبی اتخاذ نشده است و برخی از اعضای این اتحادیه تلاش می کنند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را به سوی حل و فصل نظامی سوق دهند و این مسئله را القاء کنند که نظام سوریه خواهان حل و فصل سیاسی بحران این کشور نیست.
المفتاح در ادامه افزود: تحولات نظامی و اجتماعی در داخل سوریه، فضای کنونی در منطقه، ابراز نگرانی از سرایت بحران سوریه به دیگر کشورهای منطقه، توافقات روسیه و آمریکا و تاکید آنان بر بیانیه ژنو و برنامه سیاسی دولت سوریه بیانگر آن است که بحران این کشور در مسیر حل و فصل سیاسی در حرکت است.
اتحادیه عرب باید از این روند حمایت کند و از خشونت ها و خونریزی ها در سوریه حمایت نکند. بیش از هفتاد هزار نفر در درگیری های سوریه کشته شده اند و زیرساخت های این کشور تخریب شده است و باید تلاش کرد این وضع متوقف شود. کشتار و ویرانی نمی تواند ابزار درست تغییر نظام سیاسی باشد و باید این هدف را از طریق انتخابات و تحرکات دموکراتیک دنبال کرد.
کد مطلب: 25363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *