۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۸
پناهیان:

برخی از عوامل حادثه قم قبول ندارند که اشتباه کرده‌اند

شانزدهمین یادواره شهدای دانشجوی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد پناهیان در این یادواره با اشاره به ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه گفت: در این سال‌ها، دانشجویان توانسته‌اند ارتباط عمیقی با این شهدا پیدا کنند و از کمک اینها در زندگی‌شان بهره مند شوند.
وی ادامه داد: جریان بیداری اسلامی همان دفاع مقدس در گستره وسیع تر است و شهدا باید آنجا باشند.
وی اظهار کرد: شهدا ملاک ولایت‌مداری ما هستند. ولایت‌مداری به گوش و چشم نیست؛ مانند جریان اخیری که در قم رخ داد و به اسم حزب‌اللهی‌گری مدت‌ها است که حرکاتی را انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که درست عمل کرده‌اند؛ البته برخی بعد از صحبت‌های رهبری توبه کردند ولی برخی از آنها هنوز نیز معتقد نیستند که اشتباه کرده‌اند.
مسئول هیئت محبین اهل بیت قم با اشاره به نقش ایمان در ولایت‌مداری گفت: حزب اللهی‌گری با بولتن، سایت، جبهه، حزب، گروه و جریان نیست. هیچ کدام از شهدا اینگونه ولایی نشدند. شهدا تابع ولایت بودند و خداوند متعال زمانی که به حضرت ابراهیم فرمود فرزند خود را قربانی کن، حتی حضرت ابراهیم علت این کار را سوال نکرد و این نشان دهنده ایمان بالا و تبعیت محض از خداوند متعال است.
وی یادآور شد: شناختن شهدا و اینکه روی مین رفتند و از سیم خاردار عبور کردند، کاری ندارد. شناخت حقیقتی که باعث شد شهدا از جان خود بگذرند و روی مین‌ها بروند تا دیگران از روی آنها عبور کنند، سخت است.
حجت‌الاسلام پناهیان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: فقط کسی می‌تواند به امامش نگاه کرده و مانند امامش در صحنه باشد که تمام امیدش به خدا باشد و مطلقا به دارایی خود نگاه نکند، به این دنیا دل نبندد و ایمان قوی و بالا داشته باشد چون سرمایه‌ای که شهدا را به ولایت‌مداری رساند، همین امر بود.
وی تأکید کرد: امام صادق (ع) فرمودند که دنبال رجال سیاسی راه نیفتید و اینقدر در تبعیت پیش روید که گویی ولی شما هستند. شهدا همین الان در بین ما زندگی می‌کنند و کسی می‌تواند الگویش رسول الله (ص)، امام معصوم و ولی فقیه‌اش در عرصه مبارزه و مقاومت باشد که تمام امیدش به خدا باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که درست در مسیر ولایت‌مداری قرار می‌گیرند و مبارزه می‌کنند و عده‌ای به شهادت می‌رسند و عده‌ای منتظر هستند تا موعد شهادت‌شان برسند. اینها رنگ عوض نمی‌کنند زیرا از طریق اتصال به خدا به ولی متصل شدند و هنر شهدا این بود.
کد مطلب: 24908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *