۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۱

بایدن: اوباما درباره ایران بلوف نمی زند

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که سخنان اوباما درباره فعالیت های هسته ای ایران، بلوف نیست.
شفاف: به گزارش رویترز، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در همایش سالانه آیپک (بزرگترین مجموعه حامی اسرائیل در آمریکا) اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور باراک اوباما درباره تصمیم واشنگتن برای منع ایران از دست یابی به سلاح هسته ای، سخنان بلوف آمیز نیستند.
بایدن افزود: رئیس جمهور آمریکا بلوف نمی زند و نمی تواند بلوف بزند. رئیس جمهور اوباما بلوف نمی زند.
وی ادامه داد: ما برای جنگ تلاش نمی کنیم. ما آماده گفتگوی مسالمت آمیز هستیم اما همه گزینه ها از جمله اقدام نظامی (در برابر ایران) روی میز قرار دارند.
بایدن اظهار داشت: در حالی که این فرصت (دیپلماتیک) در حال کم شدن است معتقدیم زمینه و زمان همچنان برای راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران وجود دارند.
وی همچنین گفت که دست یابی ایران به بمب اتمی ایجاد کننده تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل و خطری علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه است و جهان را بی ثبات می کند.
بایدن که سخنانش با تشویق شدید حضار روبه رو می شد اضافه کرد: ما در برابر اسرائیل دارای تعهد و التزام استراتژیک مشترک هستیم. اجازه بدهید چگونگی این التزام را توضیح بدهم. این التزام شامل جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است.
اسرائیل و آمریکا در صدر متهم کنندگان ایران به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای قرار دارند موضوعی که بارها از سوی تهران تکذیب شده است.
ایران با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که تاکنون هیچ نشانه یا دلیلی برای ثابت کردن نظامی بودن برنامه هسته ای این کشور وجود ندارد. 
کد مطلب: 24913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *