۰
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۳

پاسخ نتانیاهو به اظهارات اوباما

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه خطاب به رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اسرائیلی ها بهتر از هر کسی می‌توانند درباره دفاع از منافع خود تصمیم‌گیری کنند.
تسنیم به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس نوشت: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار از یکی از پایگاه های نظامی در جنوب سرزمین های اشغالی، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات منتسب به «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا گفت، فکر ی‌کنم که همه جهانیان می‌دانند که شهروندان اسرائیلی تنها کسانی هستند که می‌توانند در این باره تصمیم‌گیری کنند که چه کسانی صادقانه می‌توانند نمایندگی آنها را برای حفظ منافع حیاتی (رژیم) اسرائیل بر عهده بگیرند.
رادیو اسرائیل به نقل از نتانیاهو افزود، طی چهار سال گذشته ما با فشارهای فزاینده ای روبرو بوده ‌ایم و همچنان از منافع حیاتی اسرائیل و امنیت آن دفاع می‌ کنیم.
طبق گفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی، موضوع برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، عقب نشینی از مرزهای سال ۱۹۶۷ و عدم شهرک سازی در سرزمین های اشغالی، مهم ترین دغدغه کابینه اسرائیل است.
این در حالی است که «جفری گلدبرگ»، مقاله نویس پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» اخیرا به نقل از اوباما نوشت:« اسرائیل نمی داند چه مسائلی به نفعش است.»
بنا به اعلام گلد برگ، این اظهارات اوباما اندکی پس از آن بیان شده است که مجمع عمومی سازمان ملل ۲۹ نوامبر به ارتقای جایگاه فلسطین در این نهاد به عنوان «کشور ناظر غیرعضو» رای داد. نتانیاهو پس از اعلام این تصمیم گفت به طرح های گسترش شهرک های یهودی نشین ادامه می دهد و سه هزار واحد مسکونی در شرق بیت المقدس و شهرک های یهودی نشین احداث می کند.
گلد برگ همچنین گفته که اوباما معتقد است، نتانیاهو در برابر فرایند صلح با فلسطینی‌ها منفعلانه برخورد می‌کند و کاملا‌ اسیر دست لابی‌های شهرک‌سازی است و ادامه سیاست شهرک‌سازی باعث می‌شود اسرائیل بیش از پیش به سوی انزوای کامل حرکت کند.
اظهارات جنجالی گلدبرگ روز چهارشنبه باعث عصبانیت نمایندگان راست گرای پارلمان اسرائیل (کنست) از رئیس جمهور آمریکا شد و آنها اوباما را به مداخله در انتخابات قانونگذاری اسرائیل متهم کردند.
مسئولان بلندپایه حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو، اظهارات اخیر اوباما را مداخله آشکار رئیس جمهور آمریکا در فرایند برگزاری انتخابات اسرائیل دانستند.
کد مطلب: 19962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *