۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۹

نامه منتشر نشده آیت‌الله حکیم به بوش

مرحوم آیت‌الله سیدعبدالعزیز حکیم رئیس فقید مجلس اعلای عراق قبل از درگذشتش، مجوز خرید دستگاه پت‌اسکن ایرانی را از بوش گرفته بود
فارس:اولین دستگاه تشخیصی و درمانی پت اسکن در ایران که در تشخیص زودهنگام و درمان انواع سرطان‌ها کاربرد دارد، امروز طی مراسمی با حضور علی‌اکبر ولایتی و محمد حسن طریقت، سرپرست وزارت بهداشت در بیمارستان مسیح دانشوری راه‌اندازی شد.
طی این مراسم، محمدرضا مسجدی، قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری از نحوه تلاش مسئولان و خیرین برای خرید این دستگاه گفت و اعلام کرد: زمانی که آیت‌الله عبدالعزیز حکیم، به دلیل سرطان ریه در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بوده درخواست این بیمارستان را برای خرید دستگاه پت اسکن به آمریکا برده است.
وی ادامه داد: در سفری که این مرحوم به ایران داشت و با کسب اجازه از دکتر علی اکبر ولایتی،نامه‌ای تدارک دیده شد و در آن تمام تجهیزات لازم برای خرید این دستگاه آورده شد.
مسجدی افزود: مرحوم آیت‌الله حکیم نیز در سفری که به امریکا داشت و با شخص جرج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا داشت نامه ما را برای دریافت مجوز خرید دستگاه پت به او داد.
قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: طبق گفته‌های مرحوم آیت‌الله حکیم،هنگامی که نامه را به رئیس جمهور امریکا داده جوابی نشنیده است.بنابراین از وی خواسته تا نامه را پس دهد.چرا که به اعتقاد مرحوم،جرج بوش یا آره می‌گفته یا نه.
پس از این اقدام،رئیس جمهور امریکا اعلام می‌کند که باید بررسی‌ها را انجام داده و سپس پاسخ دهد که البته بعدها مجوز واردات این دستگاه را صادر کرد.
علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری نیز به ذکر خاطراتی از زمان بستری شدن آیت‌الله عبدالعزیز حکیم در بیمارستان مسیح دانشوری پرداخت و گفت: این مرحوم از بین بیمارستانهای دیگر و به طور ویژه بیمارستانی در عربستان،بیمارستان ما را برای ادامه درمان انتخاب کرد و به طور مداوم،نتایج آزمایشهای وی به امریکا ارسال می‌شد.اما متأسفانه به دلیل عود بیماریش نتوانستیم بیش از زمانی که علم پزشکی تخمین زده بود کاری برایش کنیم. 
با راه‌اندازی این دستگاه، بیمارستان مسیح دانشوری اولین بیمارستان دارای این دستگاه در کشور خواهد شد و در کل منطقه خاورمیانه نیز کشورهای بسیار معدودی از جمله عربستان این دستگاه پیشرفته را در اختیار دارند.
دستگاه پت اسکن یک دستگاه گرانقیمت و بسیار پیشرفته است که به کمک مواد رادیواکتیو می‌تواند سلولهای سرطانی را در مراحل اولیه شکل گیری تشخیص داده و سرکوب کند. 
کد مطلب: 24926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *