۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۵
علی لاریجانی:

جمهوری اسلامی ایران از دوره تند سیاسی زدگی در حال گذر است

دکتر علی لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از دوره های تند سیاسی زدگی در حال سیر به دوره تخصص گرایی است. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، دکتر علی لاریجانی در سومین دیدار با اعضای اتاق هم اندیشی توسعه استان قم با تمجید از فعالیت این اتاق اظهار داشت: ارزش اندیشه و تفکر بر کسی پوشیده نیست و اصولاً کسانی که خوب فکر می کنند در نهایت به هدف مطلوب خواهند رسید
جمهوری اسلامی ایران از دوره تند سیاسی زدگی در حال گذر است
وی به اهمیت استفاده از تفکر نخبگان ایرانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: این اتاق فکر اگر مرکزیت جمعیت وسیعی از نخبگان شهر قم را بر عهده بگیرد، فرایند مناسبی را برای توسعه استان قم ایجاد خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نخبگان استان در رشته های مختلف زیر چتر این هم اندیشی ها قرار بگیرند تا هم فعالیت های اتاق فکر سازمان یافته تر شود و هم این پروسه حیات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بهتری در آینده داشته باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دوره های تند سیاسی زدگی در حال سیر به دوره تخصص گرایی است، گفت: با توجه به شرایط کشور، جای نخبگان چه در سطح ملی و چه در سطح استانی گسترده تر خواهد شد، لذا اتاق هم اندیشی توسعه استان قم می تواند نقطه کانونی جمع کردن نخبگان استان قم در بخش های مختلف باشد.
راهکارهای جذب بودجه در قم بررسی شود
دکتر لاریجانی در ادامه لایحه بودجه کل کشور و بهره استان قم از این لایحه را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: نگاه واقع بینانه به وضعیت کنونی کشور و اینکه باید چه مسیری طی شود تا سهم قم از لایحه بودجه افزایش یابد، لازمه طرح در اتاق فکر استان قم می باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه یک کسری پنهان در اصل بودجه وجود داردٰ و از طرفی بعید می دانم شاهد پمپاژ منابع در بودجه امسال باشیم لذا برای جبران این کسری باید از ظرفیت های دیگر استان استفاده کرد.
ریاست مجلس شورای اسلامی از حضور بخش خصوصی در داخل و استفاده از منابع خارج از کشور به عنوان دیگر منابع تقویت بودجه استان قم نام برد و اظهار داشت: با توجه به نقش جهانی و مذهبی استان قم امکان جذب سرمایه از داخل و خارج کشور در استان وجود دارد و باید اهدافی مدنظر قرار گیرد که با مختصات شهر قم سازگاری داشته باشد.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال بسیاری ازشیعیان خارج از قم و کشور حاضرند برای قم سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند منتها باید تسهیلاتی برای آنها در این زمینه فراهم شود.
برگزاری نشست تخصصی جهت سرمایه گذاری در قم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد می¬کنم نشستی تخصصی با کسانی که آمادگی سرمایه گذاری در بخش های مختلف در قم دارند برگزار شود زیرا هم قمی ها و هم دیگر شهرها آمادگی این سرمایه گذاری را دارند.
وی افزود: همچنین ضروری است نمایشگاهی از ظرفیت¬های قابل سرمایه¬گذاری در قم تشکیل شود و تسهیلاتی مدنظر قرار داده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
ریاست مجلس شورای اسلامی توجه به صنعت IT و استفاده از اوراق مشارکت را از دیگر مواردی برشمرد که نیازمند توجه و بهره وری است و تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بودجه امسال پیش بینی شده است که استان قم با برنامه ریزی صحیح می تواند سهم عمده ای در این زمینه داشته باشد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنایی دبیر اتاق هم اندیشی توسعه استان قم گزارشی از فعالیت های کمیته های کاری یازده گانه این اتاق ارائه داد و اعضای این اتاق نیز نسبت به بیان خلاصه ای از گزارشات: کمیته آسیب شناسی و جبران عقب افتادگی های قم - کمیته زیرساخت های عمرانی و حمل و نقل استان قم - کمیته سرمایه گذاری و مدیریت تسهیلات و اعتبارات - کمیته امورآب و کشاورزی -‌کمیته صنایع و بازرگانی،IT و فرش قم - کمیته ورزش و جوانان - کمیته گردشگری و توریسم مذهبی از مجموع فعالیت های "اتاق هم اندیشی توسعه استان قم" که مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر مهر ماه ۸۹ به قم و دستورات معظم له در خصوص حل مسائل و مشکلات قم تبین شده بود، ارائه شد و یک نسخه از مجلد گزارشات نیز تقدیم ریاست محترم مجلس گردید. و مقرر شد در جلسه آتی بصورت مشروح موضوعات کمیته های مذکور مطرح و عملیاتی گردد.
کد مطلب: 2495
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *