۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۸

سرطان چاوز با آنچه برای عرفات اتفاق افتاد، قابل مقایسه است

معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به اینکه مرگ چاوز توطئه‌ای از سوی آمریکا است اعلام کرد که که مرگ چاوز قابل قیاس با مرگ یاسر عرفات است.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «ایتونگادول»؛ نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به سرطان هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که مرگ چاوز با مرگ یاسر عرفات، رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین قابل مقایسه است.
مادورو در رابطه با مرگ عرفات اعلام کرد: «من در حال حاضر نمی‌خواهم اسرائیل را محکوم کنم اما همه می‌دانند که عرفات بر اثر بیماری‌ای بسیار مشکوک از دنیا رفت.»
مادورو همچنین افزود: «مردم فلسطین علت مرگ عرفات را مسموم شدن ناگهانی وی دانسته‌اند. اما همانگونه که می‌دانیم پزشکان آمریکایی اظهارات مردم فلسطین را به سخره گرفتند و به راحتی از کنار این مسئله مهم گذشتند.»
مسئله علت مرگ عرفات زمانی آغاز شد که شبکه الجزیره مستندی را منتشر کرد که در آن مرگ عرفات را ناشی از مسمومیت که از طریق سران اسرائیل صورت گرفته بود، نشان داده بود.
یکی از آزمایشگاه‌های سوئیسی اعلام کرده بود که در سمی که برای کشتن رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین استفاده کرده بودند از مواد رادیو اکتیو استفاده شده بوده است.
مقامات اسرائیلی نیز اتهامات وارده براین کابینه را رد کردند.
مادورو روز گذشته اعلام کرده بود که مبتلا شدن چاوز به بیماری سرطان توطئه آمریکا بوده است.
وی اعلام کرد که می‌توان گفت که مرگ و بیماری چاوز نیز مربوط به آمریکا و متحدانش باشد.
فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در مصاحبه‌ای خبری در رابطه با علت مرگ هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که چاوز همیشه در رابطه با توطئه غربی‌ها برای دسیسه‌چینی به‌منظور کشتن وی و کاسترو خبر داده بوده است.
رهبر چپگرای نهضت پنجم ونزوئلا که از سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، نزدیک به دو سال است که از سرطانی که ماهیت دقیق آن مشخص نیست رنج می برد. وی که طی این دو سال چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است، ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲ به منظور جراحی جدید مجددا راهی کوبا شد.
چاوز؛ رهبر بولیواری ونزوئلا بامداد امروز (چهارشنبه) بر اثر مشکلات تنفسی ناشی از سرطان ناشناخته‌اش درگذشت.
کد مطلب: 25083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *