۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۸
بنياد عرفات :

نيازي به ارائه مدارک جديد در مورد مسموميت عرفات نيست

بنیاد عرفات روز یکشنبه اعلام کرد هیچ نیازی به ارائه مدارک و شواهد جدیدی برای اثبات مسموم شدن یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان نیست.
این بنیاد، که ریاست آن را ناصر القدوه، خواهر زاده عرفات بر عهده دارد، در بیانیه ای، با انتقاد تلویحی از درخواست سها عرفات بیوه عرفات از دستگاه قضایی فرانسه در مورد نبش قبر عرفات گفت : «این بنیاد از زمان تاسیس تاکنون بارها بر این نکته تاکید داشته که عرفات به مرگ طبیعی نمرده و به طور مرموزی مسموم شده است، در حال حاضر هم این بنیاد نیازی احساس نمی کند که شواهد و مدارک جدیدی در مورد مسموم شدن وی ارائه شود».
ناصر القدوه به تازگی اسرائیل را به مسموم کردن عرفات با ماده رادیواکتیو پولونیوم که به شدت سمی است، متهم کرد و خواستار آن شد که عاملین این قتل هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند.
سها عرفات، بیوه یاسر عرفات نیز که در خارج زندگی می کند، به تازگی از دستگاه قضایی فرانسه خواست در مورد مسموم شدن همسرش تحقیقاتی را آغاز کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، به گفته بیوه عرفات، قضات فرانسوی رویکردهای لازم را برای حضور در رام الله در کرانه باختری رود اردن، جایی که عرفات دفن شده است، انجام دادند تا کارشناسان پلیس علمی فرانسه بتوانند هر چه زودتر از جسد وی نمونه برداری کنند.
در حالیکه انتظارها همچنان برای این اقدامات ادامه دارد، سها عرفات از اتحادیه عرب و تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست اقدامات و تحقیقات خود را مرتبط با قتل همسرش متوقف کنند تا کار ماموران تحقیق فرانسوی آسان تر شود.
این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق بین المللی مشابه کمیسیون تحقیقی شدند که پس از قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان در سال دو هزار و پنج تشکیل شد.
وزیران امور خارجه اتحادیه عرب روز چهارشنبه گذشته از سازمان ملل خواستند تحقیقاتی را در مورد مرگ مرموز عرفات آغاز کند.
عرفات در یازده نوامبر دو هزار و چهار در بیمارستان نظامی پرسی در نزدیکی پاریس درگذشت.
کد مطلب: 6186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *