۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۹

نگرانی ترکیه از اوضاع گروههای مسلح در سوریه

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه سیاستهای تنش آمیز و مداخله جویانه کشورش در سوریه، خواستار حمایت تسلیحاتی اتحادیه اروپا از گروههای برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه شد.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد: اتحادیه اروپا همان اشتباهی را مرتکب شد که چندی پیش در جریان ممنوعیت فرستادن سلاح به مخالفان سوری مرتکب شده بود.
داوود اوغلو طی اظهاراتی در جریان سفر به لندن اظهار داشت: اتحادیه اروپا زمانی که تجهیز تسلیحاتی بوسنیایی ها را ممنوع اعلام کرد دچار اشتباه شد. این در حالی بود که دولت صربستان انبارهای مهمات یوگسلاوی سابق را در اختیار داشت و این مسئله به کشتاری منجر شد که جامعه بین المللی و در رأس آن اتحادیه اروپا به خاطر آن سرزنش می شوند.
وی در ادامه مدعی شد: ممنوعیت فرستادن سلاح برای مخالفان سوری، نیروهای دولت سوریه را تقویت می کند. چرا که نیروهای بشاراسد می توانند از روسیه و ایران سلاح دریافت کنند.
وی با بیان این مطلب افزود: ممنوعیت فرستادن سلاح برای مخالفان تاثیر منفی بر آنها خواهد داشت. چرا که در این صورت به سختی خواهند توانست با دولت بشار اسد مقابله کنند.
خاطر نشان می شود انتقاد وزیر خارجه ترکیه از اروپا در حالی است که این کشور به پایگاه مهمی برای آموزش و اعزام افراد مسلح به سوریه تبدیل شده است و آنکارا به طور گسترده همچنان به حمایتهای گسترده تسلیحاتی و مالی از این افراد ادامه می دهد که این اقدامات از موانع اصلی حل بحران سوریه از راههای مسالمت آمیز است.
کد مطلب: 25342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *